És la definició del conjunt d’estratègies, procediments, tècniques i accions organitzades planificades per la nostra comunitat educativa, de manera conscient i reflexiva, que, coordinades entre si, tenen la finalitat de facilitar possibilitats d’aprenentatge del xiquet o la xiqueta cap a la consecució dels objectius i les competències clau i específiques.
El claustre està organitzat en diferents comissions de treball que treballen per establir la línia pedagògica del centre.
Les diferents comissions són:
- Comissió d’Igualtat i Convivència
- Comissió de Sostenibilitat
- Comissió Digital
- Comissió del Pla Lector
El Ceip Torreblanca, és una escola de dues línies consolidades i una tercera que fluctua en funció de la resposta que pot donar el municipi en l’àmbit laboral.
La plantilla és molt estable, la qual cosa facilita la continuïtat del PEC.
Des de les diferents comissions, que estan obertes a les famílies, es va dissenyant i avaluant la pròpia línia pedagògica. I amb l’ajuda d’aquestes comissions volem destacar com:
– escola inclusiva, que no deixe a ningú arrere.
– escola sostenible, que ajude a la conscienciació mediambiental.
– escola digital, que alfabetitze digitalment.
– escola saludable, posant importància en la cura del cos.
– escola artística, potenciant les arts des de tots els punts de vista.
– escola amb arrels, que es relacione amb el poble i les seues associacions.
– escola que coeduque, fomentant la igualtat entre el nostre alumnat.
– escola mediadora, que dialogue per resoldre els conflictes.
– escola oberta i participativa, que els familiars i la comunitat entre a l’escola.
– escola plurilingüe, que fomenten diferents llengües d’aprenentatge i relació.
– escola amb patis actius i coeducatius, que integre a tot l’alumnat.
– escola innovadora, que participe en programes d’innovació.
– escola compromesa amb els ODS, que eduque en el compromís d’un mon global.
– escola solidària, que participe en programes de solidaritat.
– escola compromesa amb les persones, que escolte i tinga a l’alumne com a centre de tor el procés educatiu.
Tenim una metodologia per implementar esta línia pedagògica, i poder avaluar-la constantment. El feedback amb l’AMPA i la COCOPE és quasi diari. Així els cicles, el claustre i el consell escolar poden estar permanentment en contacte. De la mateixa manera, també amb l’ajuntament la comunicació es quasi diària.
Amb la nova legislació educativa hem fet canvis en el model educatiu de l’escola. Estem implementant el mètode cooperatiu en tots els nivells i tenim diferents projectes interdisciplinaris en primària.
Tots els espai tenen un ús didàctic i pedagògic, pensant sempre en l’acció educativa. La planificació de principi de curs es basa en els diferents reforços i grups d’educació compensatòria, per l’alumnat nouvingut.
Tot el procés que conforma la línia pedagògica, el farem des de la reflexió de tots els i les membres de la comunitat educativa i arribant a acords d’equip per tal de donar coherència i continuïtat al procés educatiu en el centre on hi treballem.
La línia pedagògica sempre haurà de donar resposta al context i promourà l’aprenentatge competencial orientat a l’exercici d’una ciutadania activa.
Les programacions d’aula s’elaboraran i avaluaran en coherència amb la línia pedagògica descrita al PEC i els criteris acordats en la proposta pedagògica.
Tota la documentació pedagògica que es genere al centres ha d’ajudar a informar de les característiques pròpies de la cultura de la infància.
Les actuacions en el procés d’elaboració de documentació pedagògica estan emmarcades en l’ús de l’autonomia pedagògica que exerceixen els centres educatius d’acord al que s’estableix en la pròpia LOMLOE.