Ràdio Serrería

“L’ensenyament de la llengua oral respon a una veritable exigència de democratització de l’escola i de la societat” (B. Schneuwly i altres).

Al CEIP Serrería disposem d’un estudi radiofònic propi, i baix l’atenció d’un mestre/a tutor/a ensenyem a l’alumnat de primària a elaborar i enregistrar alguns treballs monogràfics amb l’objectiu de promoure l’ús del valencià entre l’alumnat.

La irrupció de la ràdio en l’àmbit escolar és fruit de les aportacions de la pedagogia de l’Escola Nova durant el segle XX. El periodisme escolar de Freinet ens ha servit d’inspiració per tal d’integrar en les tasques escolars el treball radiofònic. Des d’un punt de vista pragmàtic, la ràdio escolar ens permet assolir el desenvolupament competencial de l’alumnat des d’un enfocament globalitzador i significatiu del currículum.