Informant sobre la Identitat Digital de l’alumnat del Sanchis.

A partir del segon trimestre d’aquest curs escolar, 2023-2024, l’alumnat de la nostra escola entra a formar part del macroprojecte “Centre Digital Col·laboratiu” que ha posat en marxa la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació.

Aquest projecte consisteix en la creació d’un compte de correu electrònic corporatiu per l’alumnat, accessible durant tota la seua escolaritat, sempre que hi siga matriculat en un centre públic de la Comunitat Valenciana i amb el format nomcog1cog2@alu.edu.gva.es, anomenat Identitat Digital, el qual ens permetrà:

• Millorar la comunicació per correu electrònic amb tota Comunitat Educativa.
  • Utilitzar les eines de Microsoft Office365 per crear documentació, videoconferències i col·laboració entre els membres de la Comunitat Educativa.
  • Millorar la capacitat d’emmagatzematge personal amb 1TB al OneDrive i 50GB al correu electrònic.
  • Integritat amb altres plataformes de Conselleria com Aules, PortalEdu, Lliurex, etc.

L’alumnat de la nostra escola ja té activada aquesta Identitat Digital i per conèixer el seu correu i la contrasenya inicial d’accés cal que les famílies accediu al web d’ITACA Família i feu els següents passos:

Una vegada dins l’aplicació, caldrà picar sobre el nom de l’alumne:

En aquesta nova pestanya trobareu el correu electrònic de la vostra filla o fill i la contrasenya:

La clau de recuperació en aquest procediment, arano és important, ja que serveix per recuperar el correu electrònic al cas de què canviada la contraseny, després no la recordeu.

Amb aquesta “Identitat Digital” es podrà accedir al WiFi de qualsevol escola pública de la Comunitat Valenciana, a la plataforma d’AULES o qualsevol de les aplicacions que hi són a la vostra disposició de Microsoft Office 365, tal i com pot ser:

Començarem a utilitzar, de forma progressiva, les eines que ens proporciona la Identitat Digital de l’alumne als cursos superiors, als nivells del cinqué i sisé curs d’Educació Primària, encara que qualsevol alumne de la nostra escola té ja creada, operativa i accessible la seua Identitat Digital.

Considerem que és d’interés que l’alumnat del tercer cicle d’Educació Primària tinga configurat el seu correu electrònic en un ordinador o tablet a casa amb superivisió de qualsevol familiar adult responsable, ja que des de l’aplicació d’Outlook podrà accedir a la resta d’aplicacions actives de Microsoft Office 365.

Per implantar aquest projecte al centre, demanem la col·laboració de les famílies del cinqué i sisé curs d’Educació Primària, i en cas que tingueu dubtes, la tutora o el tutor de la vostra filla o fill vos podrà ajudar, com sempre. També podeu posar-se en contacte amb el centre al correu electrònic: 46016117.secretaria@edu.gva.es