Píndola informativa I: normativa que regula el procés del Consulta de la Llengua Base.

El procés de Consulta que determinarà la “Llangua Base” de cada nivell al nostre centre ve legislat per la següent normativa, la qual vos convidem a llegir per tal de que conegueu en profunditat aquest procés per poder elegir la llengua base que determinarà el procés educatiu de la vostra filla o fill durant la seua escolaritat present i futura.
Llei 1/2024 que regula la llibertat educativa:

Ordre 2/2025 que regula i convoca el procediment de consulta per triar la llengua base:

Nova informació sobre el procés de consulta de la llengua base.

MANUAL D’AJUDA PER A LES FAMÍLIES:
El pròxim 25 de febrer a les 9 hores s’obri el termini de consulta als representants legals de l’alumnat per a triar la llengua base aplicable a partir del curs acadèmic 2025-2026. La participació en esta consulta es realitzarà telemàticament en un nou mòdul d’Enquestes
i consultes de la plataforma Secretaria Digital.
Per a poder participar en la consulta és imprescindible que les seues dades estén correctament registrats al centre educatiu. En la Fitxa de l’alumne que el centre ja li ha proporcionat, figura la informació registrada de l’alumnat i dels seus familiars perquè puga contrastar si
es troba actualitzada. Revise atentament la següent informació:
- Tipus i número de document identificatiu: comprove que la seua identificació és correcta i està actualitzada.
- Relació de parentiu: pare, mare o representant legal
- Marca de tutor o tutora: ha de figurar que Sí és tutor o tutora.
Al cas de que alguna d’estes dades no siga correcta, pose’s en contacte amb la nostra secretaria per a la seua esmena, després de la comprovació de la documentació que aporte. És important que conserve esta Fitxa de l’alumne perquè en ella figura el Número d’Identificació de l’Alumnat (NIA), imprescindible per a exercir el vot d’elecció de llengua, el qual nosaltres també li vam oferir passat dilluns en un altre full amb tipus carnet.
En la Fitxa de l’alumne figura també l’Usuari de la Secretaria Digital (USUARI SEC. DIG.), si és que s’ha registrat anteriorment en esta plataforma. Partint de que el document identificatiu siga correcte, o ja s’haja actualitzat, poden donar-se les següents casuístiques:
- Si la columna USUARI SEC. DIG. li mostra un valor, podrà participar en la consulta en el període establit amb aquest usuari.
- Si la columna USUARI SEC. DIG. no li mostra cap valor, haurà de crear-se un usuari d’accés a Secretaria Digital. Pot fer-ho en qualsevol moment, sense esperar que s’òbriga el termini de la consulta:
a. Si el seu tipus de document és un DNI o un NIE, ha de crear-se vosté mateix l’usuari seguint les instruccions disponibles en l’Ajuda amb format PDF de la Secretaria Digital.
b. Si el seu tipus de document és un Passaport ha de sol·licitar al centre que li cree el seu usuari.
Nota: si vosté té constància de disposar d’un usuari de Secretaria Digital, però este no figura en la Fitxa de l’alumne, haurà de crear-se un nou usuari per a poder establir amb seguretat la relació amb l’alumne o l’alumna.
IMPORTANT: El seu número de document i el número de l’usuari de la secretaria digital han de coincidir per a poder participar en la consulta.
Segons el calendari que marca l’Orde que regula la convocatòria de la consulta, el 17 de febrer els centres publicaran el Cens provisional de representants legals participants en la consulta sobre la preferència de llengua base. Revise que figure correctament en este cens i cas de detectar un error, informe el centre. Per a això té de termini fins al 21 de febrer.
Els centres educatius tenen de termini fins al 24 de febrer per a publicar el Cens definitiu de representants legals participants en la consulta sobre la preferència de llengua base, si en eixe moment no figura en este cens o les seues dades contenen errades, no podrà participar en la
consulta.
Salutacions cordials.
Publicada l’Ordre 2/2025, per la que es regula i convoca el procediment de consulta sobre la Llei de Llibertat Educativa.

Informació per a les famílies sobre l’elecció de llengua base:
Des del dia 25 de febrer de 2025, a les 9:00 hores, fins al dia 4 de març de 2025, a les 14:00 hores, vosté podrà participar en la consulta per a triar la llengua base, valencià o castellà, per a cada un dels seus fills o filles matriculats en el centre.
Serà suficient amb la votació d’un representant legal per cada fill o filla. La llengua base serà la llengua que tindrà un major pes i una major presència en l’ensenyament, i si és el cas, la que s’utilitzarà perquè l’alumnat aprenga a llegir i escriure.
Per a poder participar en la consulta, vos hem repartida aquesta vesprada una còpia de la fitxa de les dades del seu fill o filla.
Per favor, comprove que les dades són correctes. Si hi ha algun error, haurà de posar-se en contacte amb el centre educatiu per a la modificació d’estes dades.
Per a votar, haurà d’accedir a la web de la Secretaria Digital: https://consulta.gva.es
Una volta accedisca, haurà de seleccionar el seu fill o filla, i introduir el número d’identificació de l’alumnat (NIA), que podrà trobar en la fitxa de les dades del seu fill o filla.
En cas de no participar en la consulta, el centre en virtut de la seua autonomia assignarà l’alumne l’una o l’altra llengua base segons el resultat obtingut.
Resum del calendari:
Publicació del cens provisional: 17/02/2025
Reclamacions al cens provisional: Fins al 21/02/2025
Publicació del cens definitiu: Fins al 24/02/2025
Participació en la consulta: Des de les 9 hores del 25/02/2025 fins les 14 hores del 04/03/2025
Salutacions ben cordials.
Sobre l’aplicació Web Família 2.0

Estimada família,
El nostre centre utilitza per a la gestió administrativa i acadèmica l’aplicació ITACA desenvolupada per la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
La Web Família 2.0 ofereix a les famílies la possibilitat d’estar més ben informades sobre l’evolució educativa de l’alumnat publicant al final de cada avaluació el corresponent butlletí de qualificacions, de les faltes tant justificades com no justificades de la vostra filla o fill i a més permet establir vies de comunicació tant amb les mestres i els mestres que els imparteixen classe, com amb el Centre Educatiu.
La Web Família és el portal des del qual els familiars o els tutors legals poden veure les qualificacions de les filles, fills o menors tutelats, el registre d’incidències, faltes o retards a classe, el calendari d’avaluacions i activitats extraescolars i els missatges amb els docents.
Podeu accedir a l’aplicació des del següent enllaç:
De forma general, des del moment de la matricula, se us dóna d’alta al sistema i se us envia una contrasenya d’accés al sistema. Un cop s’accedeix a la plataforma es pot canviar la contrasenya i visitar una guia d’ajuda en prémer el botó superior “Més informació”.
Si us oblideu la contrasenya inicial enviada, es pot recuperar seguint els passos que s’indiquen a la portada d’accés a la web d’ITACA Família 2.0, a l’apartat “He oblidat la meva contrasenya”.
Hi ha la possibilitat de portar al nostre mòbil l’aplicació GVA Web Família 2.0, tant per a dispositius Android com iOS, cosa que us recomanem de manera molt encarida. Tant si es fa servir des del mòbil com des d’un ordinador l’aplicació de Web Família 2.0 és molt convenient s’activeu les alertes i així rebre avisos al nostre correu electrònic cada vegada que es publique qualsevol novetat.
Podeu descarregar l’aplicació corresponent a cada sistema operatiu mòbil des del següent enllaç:
Per a telèfons amb sistema Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=es.gva.itacafamilias

Per a telèfons amb sistema iOS:
https://apps.apple.com/ca/app/gva-web-familia-2-0/id1450808647

Els pares o tutors legals rebran informació actualitzada i detallada sobre les filles o fills i tindreu un canal de comunicació oficial i directe amb totes les mestres i mestres de les vostres filles o fills i amb el centre.
A més, en situacions d’emergència com va ser la Covid-19 o la DANA patida setmanes anteriors, ens podrem posar en contacte amb vosaltres, ja que tant la pàgina web del centre i l’aplicació de missatgeria integrada al Web Família 2.0 són els únics canals oficials reconeguts per la nostra Conselleria.
Disposeu de tota la informació de la plataforma Web Família 2.0 des del següent enllaç: https://ceice.gva.es/webitaca/docs/webfamilia/guia_web_familia_2_val.pdf i també a la pàgina web del nostre col·legi.
Salutacions cordials.
L’equip directiu del col·legi.
Actuació de l’Associació Circo Social a l’horari del pati demà dimecres 04 de desembre.

Demà dimecres, 04 de desembre, rebrem a l’hora del pati la visita de l’Associació Circ Social, amb la intenció de contaminar somriures al nostre alumnat.
Aquesta activitat ha estat organitzada des de l’Ajuntament d’Alaquàs com una activitat més com a conseqüència per la DANA sofrida passat 29 de novembre.
Xerrada sobre nutrició infantil al menjador escolar el proper dimecres 04 de desembre a les 15:00 hores.

Per part de la nostra empresa de menjador, IRCO SL, demà a les 15:00 hores es celebrarà una xerrada informativa per les famílies de nou ingrés. Aquesta xerrada tractarà sobre la nutrició infantil i sobre els menús infantils que es preparen des del departament de nutrició de l’empresa IRCO, SL.
A més de les famílies de 2 i de 3 anys, aquesta xerrada està oberta a tota persona que vullga assistir.
Salutacions ben cordials.
Dilluns 11 de novembre, dia de reencontres!!!

Passat dilluns, 11 de novembre, va ser un dia molt especial per totes les persones que hi convivim al Sanchis, després de quasi dues setmanes sense haver-nos vist el Sanchis reobria novament les seues portes i tot l’alumnat va ser rebut amb una “Sirena Musical” molt especial… sonava la cançò “El poble salva el poble” ideada per Nerea Sancho Sirgado, una antiga alumna del Sanchis i ara mestra en una escola de Xirivella.
Una vegada escoltada la cançò vam pujar a les classes i es va quedar a un costat les continguts, les fitxes, els llibres i els quaderns, perquè les i els mestres vam donar la benvinguda a nou alumnat que està acollit de forma temporal al nostre centre, fins que les seues escoles puguen reobrir-se o recol·locar-se en altres llocs.
Es va tractar d’un moment molt especial, ja que es va afavorir que l’alumnat s’expressara de forma lliure i sincera de com es trobava, de les situacions per ells viscudes, de les seues necessitats… El més important era garantir que el nostre alumnat tinguera una situació emocional estable, detectar les possibles necessitats entre les xiques i els xics i donar-los l´acompanyament afectiu que totes i tots necessitaven.

Després d’aquesta benvinguda realitzada per la tutora o tutor dins de cada classe, baixàrem a la pista de futbet i es van formar cercles concèntrics des de l’alumnat més menut, que hi estava al centre, fins l’anell exterior compost per l’alumnat més major i després d’unes paraules de benvinguda van ballar totes i tots amb la cançò de “El poble salva el poble”, essent el punt central de totes i tots una gran pancarta on es podia llegir:

“Al sanchis hui posem color”
Seguidament es van repartir barretes de guix i l’alumnat, lliurement, va dibuixar o expressar sobre la pista allò que havia viscut estos dies passats:






Després del pati, vam pujar a les classes i sobre un paper de fons blanc, va fer cada classe, de forma col·lectiva, un gran mural on quedava escrit i decorat que
“No som els d’abans, som els d’ara endavant!!!
Tot un crit de força i recolzament, perquè d’aquesta segur que…
