DIA DE LES FAMÍLIES

Dilluns 15 de maig va ser el dia internacional de les famílies i a la nostra escola ho vam celebrar durant tota la setmana mitjançant una activitat molt divertida. Un dels objectius d’aquesta activitat va ser parlar de la diversitat familiar i la validesa de totes les famílies imaginables, del valor de la família i de les diferències entre unes i altres.

Després de la conversa inicial, cada grup tenia una capsa amb el material necessari per a dur a terme l’activitat. En ella hi havia un dau amb les persones que poden formar una la família i uns ninots. L’alumnat havia de tirar el dau les vegades que considerava, en funció del nombre de persones que volgueren que formara la família i anotar els membres que han eixit per atzar.

Com activitat final els xiquets i xiquetes d’infantil van jugar amb els ninots i van realitzar dos dibuixos, un amb la família de cadascú i un altre amb la família que havia eixit als daus.

En 1r cicle (1r i 2n d’Educació Primària), l’alumnat va escriure una oració i va fer un dibuix sobre la família que va eixir.

En 2n cicle (3r i 4t d’Educació Primària), els xiquets i xiquetes es van inventar una història col·lectiva sobre la família dels daus.

I, per últim, en 3r cicle (5è i 6è d’Educació Primària), cada xiquet i xiqueta, de forma individual, es va inventar un microrelat i el va exposar a la resta de companys i companyes.