PROJECTES
TRANSFORMACIÓ D’ESPAIS EDUCATIUS

En el Mateu, considerem que no sols l’aula «tradicional» és l’únic lloc d’aprenentatge. Apostem perquè qualsevol racó, espai, aula, el baix d’una escala… siga un lloc on puga aprendre, sentir-se a gust, i desenvolupar el seu potencial. Parlem del pati, de les aules, dels replanells de les escales, els buits de les escales, d’un menjador polivalent, un porxo condicionat per al joc de qualitat, etc. És per això que, amb molt d’esforç d’inversió i de mirar l’escola des d’una altra perspectiva podem reutilitzar materials per a la creació d’aquests espais més amables i respectuosos. Els espais han de transmetre calma, relax, seguretat… per això, i seguint estudis que ho avalen, apostarem per materials naturals, llum natural, colors neutres que eviten la contaminació visual i possibles distraccions. A més, també dins de cada aula, l’organització i distribució en l’espai és important i diu molt de la dinàmica de la classe. Apostem perquè totes tinguen un racó de lectura dins de l’aula i que convide al foment lector. Entenem que, l’escola és la segona casa del nostre alumnat, i han de sentir-se segurs, a gust i confortables en ella.