PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
ENSENYAMENT INFANTIL

L’etapa d’infantil és la més important. En ella s’assenten les bases de les etapes posteriors de la vida. Però això no ha d’entendre’s mai com una etapa que prepara per a la següent. És un període amb identitat pròpia i amb unes característiques i necessitats definides i consegüentment hem d’atendre.

APRENENTATGE SIGNIFICATIU: Tenim en compte els coneixements previs i fomentem l’associació dels nous aprenentatges amb els quals l’alumnat ja posseeix, reajustant i reconstruint el coneixement, fent-lo SIGNIFICATIU

PRELECTURA I PREESCRIPTURA CONSTRUCTIVISTA: Aprenem de manera global, partint d’allò més pròxim en la vida del xiquet/a, en un context funcional, donant especial valor a la consciència fonològica a través del joc.

ABP: aprenentatge basat en projectes. Desenvolupem aquesta metodologia, partint d’interessos, preguntes, motivacions on es van donant resposta a les seues inquietuds amb propostes motivadors, creatives i que donen sentit a situacions de la vida real. L’ambient és motivador, creatiu i cooperatiu.

RACONS: Els espais i materials estan organitzats per racons que faciliten l’autonomia i l’atenció a la diversitat, podent donar resposta a les diferents necessitats de l’alumnat.

PSICOMOTROCIDAD, ART I MÚSICA: L’etapa d’infantil és la més important en el desenvolupament del cervell de l’ésser humà i nosaltres respectem i donem valor als tres pilars essencials que han d’estructurar l’educació infantil per a afavorir aqueix desenvolupament de manera integral potenciant la creativitat del pensament.

EL JOC I EL CONTE COM A RECURS DIDÀCTIC: El joc lliure, dirigit, el joc simbòlic…jugant aprenem i en infantil és innat la seua presència. El conte és el principal recurs didàctic per a començar a estimar la lectura, a potenciar la imaginació en la seua ment, per a adquirir vocabulari, al desenvolupament del llenguatge oral… una infinitat d’arguments pedagògics que posen al joc i als contes en el centre de la metodologia.

TALLERS: proposem espais educatius alternatius per a fomentar la socialització i les relacions interpersonals.

ASSEMBLEES: Comencem les jornades amb assemblees, per a fomentar l’expressió oral, la participació i el respecte cap a tots els companys i cap als propis interessos.

ESTACIONS D’APRENENTATGE: és una metodologia que es duu a terme en totes les aules d’infantil que, basada en els ambients d’aprenentatge es dissenyen propostes diverses, manipulatives, on de manera rotativa o lliure, l’alumnat treballa els àmbits de llenguatge, matemàtiques i art. Atenent així també, a la diversitat de l’aula, i respectar els ritmes de cadascun.

PARTICIPACIÓ DE FAMÍLIES, ÚS DE LES TIC D’UNA MANERA EDUCATIVA I ADEQUADA A l’EDAT, APRENENTATGE PLURILINGÜE…