PIIE

PIIE: PROJECTES D’INNOVACIÓ EDUCATIVA

Els PIIE duts a terme en el nostre centre s’han centrat en dos aspectes; el primer va ser introduir la metodologia ABP (aprenentatge basat en projectes). Una metodologia activa, centrada en l’alumnat, on a partir d’un repte, una pregunta que es vol investigar, s’inicia tot un procés d’elaboració encaminat a aconseguir el resultat final o producte final. Tot això de manera interdisciplinària, on diverses assignatures entren en joc, donant així sentit al que s’aprén. La tecnologia també té un paper fonamental, així com els agents externs que contribueixen al procés. En aquests anys, hem fet, programes de ràdio, de TV, contes digitals, teatre, etc. Una mitologia que continua vigent en el centre i que ara amb la LOMLOE encara cobra més protagonisme.

D’altra banda, el projecte actual i que estem en el segon any, és la creació de l’AULA DEL FUTUR. És un nou concepte d’aula, enfront de la tradicional. Té el seu origen en el projecte Future Classroom Lab, de la Unió Europea. On d’acord amb la metodologia ABP, es creen subespais per zones perquè l’alumnat desenvolupe habilitats que vagen contribuint al procés d’ensenyament-aprenentatge. Es compon de mobiliari versàtil, polivalent, movible… es doten de material tecnològic més sofisticat (ulleres 3D, impressores 3D, pissarres interactives…)

ABP

APRENENTATGE BASAT EN PROJECTES