PATIS ACTIUS I COEDUCATIUS

Tots tenim al cap la dinàmica i estructura dels patis escolars. Principalment ciment i una pista esportiva que sol ocupar gran part de la superfície i destinada al futbol i dominada pel genere masculí. Des de la Conselleria es va impulsar fa uns cursos, un projecte de transformació d’aquest espai, cap a un pati més actiu i coeducatiu. D’aqueixa manera comencem un projecte de transformació que a poc a poc anem veient el resultat.

Anem cap a un pati que de resposta a les diverses necessitats i preferències del nostre alumnat, i a més NO centrat en el futbol. Hi ha zona de relax-lectura, tenim un rocòdrom, taules de pícnic, zona de jocs de taula, arenero, banc de l’amistat, zona d’arqueologia per a primària, joc simbòlic en infantil i en breu panells sensorials i motricitat fina. Dins d’aquesta filosofia de transformació dels patis escolars, està la necessitat de renaturalitzar aquests espais. L’era del ciment ha fet molt de mal en aqueix sentit, i en la mesura que es puga anirem afegint elements naturals.

A més, tenim una organització per part dels majors del col·le, 6é, els qui organitzen els jocs de pati. Cada dia en el seu magatzem, els encarregats entreguen els jocs a la resta d’alumnes utilitzant el seu carnet de reserva de jocs, que han de retornar en finalitzar el temps de joc. D’aqueixa manera treballem també l’autonomia i la responsabilitat de tots ells.