PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
ENSENYAMENT PRIMARIA

ENSENYAMENT PRIMARI

APRENENTATGE COOPERATIU: fomentem el treball col·laboratiu amb la implementació de les tècniques i estructures cooperatives per a la millora de l’aprenentatge.

TALLERS I ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES: Dissenyem i busquem tallers i activitats complementàries al llarg del curs per a impulsar la formació integral de l’alumnat i un enfocament interdisciplinari, oberts a l’entorn, integrats en la vida del barri i de la ciutat on viuen.

ABP: Desenvolupem l’Aprenentatge Basat en Projectes partint dels interessos o formulant reptes a resoldre, la qual cosa ens permet adquirir coneixements i competències clau que donen resposta a problemes i situacions de la vida real, sota un ambient motivador, creatiu i cooperatiu.

FOMENT LECTOR: Conscients de la importància de la lectura, desenvolupem “tertúlies literàries” i potenciem l’amor a la lectura des dels més xicotets. Creem activitats d’animació lectora, amic lector, visita a la biblioteca del barri… “ Un xiquet que llig, és un adult que pensa”.

MATERIAL CURRICULAR: Mantenim els llibres de text en les principals assignatures com un recurs més dins de l’aula per a l’aprenentatge que conviu juntament amb altres recursos pedagògics. Per tant, el llibre de textno és el centre de les classes ni ha de marcar el ritme del procés ensenyament-aprenentatge.

EINES TIC : És clar que estem en l’era digital i a l’escola també té la seua presència. En procés de finalitzar el Pla digital de centre, aquestes eines ben usades han vingut a traure el màxim potencial a les classes i als aprenentatges.

APRENENTATGE PLURILINGÜE: en l’apartat del pla lingüístic poden veure el programa lingüístic i els % de cada llengua. Encara que hi haja un %major de castellà i la lectoescriptura s’inicia en aquesta llengua, el nostre objectiu és que tot l’alumnat siga competent en les dues llengües cooficials i a més en la llengua anglesa com a primera llengua estrangera. El coneixement d’idiomes és un potencial molt gran i la coexistència de dues en la nostra comunitat l’hem de veure com una gran oportunitat.

METODOLOGIAS INCLUSIVES; DESDOBLAMENTS I CODOCENCIA: Davant la diversitat de les aules apostem pels desdoblaments heterogenis i/o codocencia (dos professors dins de l’aula) per a donar resposta a tots i donar la millor atenció.

PROJECTES SOLIDARIS, PARTICIPACIÓ FAMÍLIES, HÀBITS SALUDABLES, ENFOCAMENT GLOBALITZADOR I INTERDISCIPLINARI, APOSTAR PER METODOLOGIAS ACTIVES.