PROJECTES
AULES EN CALMA

Els docents venim detectant un nivell de stress, ansietat, nerviosisme… entre la població infantil queno és gens sa. El ritme de la societat, les pantalles, els jocs digitals .. estan generant uns estats anímics no adequats per a l’edat. Això es tradueix en alumnat amb falta d’atenció, d’interés, nerviosisme, falta de control de les seues emocions, etc. És per això que, hem iniciat el programa titulat aules en calma, on mitjançant la respiració i diferents tècniques aconseguim que els alumnes aprenguen a gestionar millor la seua impulsivitat i a estar més atents, l’ací i l’ara. S’està introduint a poc a poc, perquè requereix d’un entrenament i automatització del procés. Aquests moments es pretén dur-los a terme a les 9h del matí, després del pati o abans d’un examen, i que sesan capaços d’aplicar-lo quan el necessiten. D’igual manera, us convidem des de casa a portar-ho a la pràctica i creiem un clima familiar agradable i segur, sense crits, ni stress, perquè tot això es transmet a ells i els xiquets no tenen els recursos per a saber gestionar-ho.

Ací us deixem una infografia molt senzilla del que estem fent.