GUARDABOSC, eixida al Surar de Pinet

El passat dissabte, 6 d’abril, vam visitar, dins del projecte Guardabosc, el paratge natural del Surar, en el terme de Pinet.

Allí ens vam citar alguns mestres, alumnes i famílies per a gaudir d’un dia molt interessant. A més, l’alumnat de tercer cicle, va poder posar en pràctica molts dels coneixements adquirits al llarg de les sessions teòriques del projecte Guardabosc.

Vam elegir aquest paratge, ja que fa 6 anys un incendi forestal va passar per allí, i ja s’han fet treballs de silvicultura.

Una vegada més, Edgar Juan, bomber forestal, ha sigut la persona que ens ha guiat per l’aprenentatge de moltíssimes coses interessants.

L’alumnat, juntament amb les famílies i els mestres, vam poder observar alguns fenòmens que ja havíem treballat a classe de què passa després d’un incendi forestal.
Vam observar alguns troncs de pins cremats, que ja no havien tornat a brotar. També vam veure com els troncs de les sureres estaven cremats, però aquests arbres havien tornat a brotar. Això es deu al fet que el suro del tronc de la surera, amb un foc intens però ràpid, es crema superficialment.

També vam veure diferents treballs de gestió forestal, com per exemple, zones on havien fet una tala de pins perquè no estiguen els pins molt junts, una zona on havien amuntonat troncs de pi cremats per a evitar l’erosió del terreny, etc.

Hem parlat de plantes i animals autòctons de la zona i de l’equilibri dels ecosistemes.

Volem agrair a les famílies que van fer l’esforç de realitzar aquesta activitat amb nosaltres, un dia no lectiu.
Ho vam passar genial!
Junts fem escola!