MOBILITAT BRUSSEL·LES

MOBILITAT SICÍLIA

ERASMUS + SICÍLIA (12- 18 MAIG)

Diumenge 12 de maig

Ahir va començar la segona mobilitat del projecte ERASMUS + que està desenvolupant el centre dins del consorci DIGINCLUTED que ha organizar la Conselleria d’Educació mitjançant el servei d’ús, promoció i programes europeus amb el CEFIRE . Este dia, Clara Cazalilla la nostra cap d’estudis ha viatjat a Sicília amb 6 companys i companyes més d’altres escoles de la província de València acompanyat amb l’asessoria del CEFIRE.

Dilluns 13 de maig

Iniciem la mobilitat a Misterbianco (Sicilia) en una amable acollida a l’Instituto Comprensivo I. Gabelli. Hem començat visitant les instal·lacions, observem com és el pati, l’aulari d’educació infantil (de 3 a 5 anys) i l’edifici de primària i secundària. Ens han contat com s’organitza i funciona el sistema educatiu Italià i hem gaudit de tradicions amb els xiquets i la Tarantella, ball típic italià.

A més a més, hem pogut vore pinzellades de com es treballa a les aules.

Per la vesprada, hem gaudit de la cultura Siciliana a Taormina.

Dimarts 14 de maig

Avui ens han presentat els projectes eTwinning de l’escola i com han arribat a convertir-los en linea pedagògica de centre on tots els docents participen. Així com el seu portfoli Erasmus:

Que els ha donat l’oportunitat de conèixer altres escoles i realitats per iniciar la seua transformació a nivell de centre.

Per últim, hem observat el taller de Robòtica i programació amb l’alumnat més major que ens ha encisat.

La imagen tiene un atributo ALT vacío; su nombre de archivo es Ver-fotos-recientes-1-771x1024.jpeg

Dimecres 15 de maig

Continuem amb la formació i avui ens endinsem a la metodologia CLIL i la seua aplicació a l’aula.
A està escola l’apliquen fent una sessió especifica de projecte CLIL i a les àrees no lingüístiques introduint paraules de vocabulari de geografia, ciències naturals, història, música, arts….

Per últim, ens han demanat que prepararen una sessió d’espanyol per a l’alumnat i hem fet una activitat lúdica per tal de presentar-nos i apropar la ciutat de València als xiquets/es. A més a més, hem introduit paraules senzilles en castellà i per acabar hem fet karaoke d’una cançó en valencià i una altra en castellà. S’ho hem passat molt bé!

La imagen tiene un atributo ALT vacío; su nombre de archivo es WhatsApp-Image-2024-05-18-at-01.08.59-768x1024.jpeg

Dijous 16 de maig

El dia d’avui s’ha centrat en conèixer la manera d’organitzar i atendre a tot l’alumnat per tal de garantir la INCLUSIÓ dins dels sistema educatiu italià. A Itàlia cada xiquet/a amb necessitats greus rep atenció directa d’un mestre durant tota la jornada. Este mestre especialitzat acompanya tot el temps a l’alumne/a dins de l’aula ordinària.

Hem pogut conèixer els espais específics per atendre a este alumnat: l’espai multisensorial i de psicomotricitat, espais al que l’alumnat assisteix una vegada a la setmana acompanyats per alguns dels seus companys/es en torns rotatoris.

Per últim, ens han donat l’oportunitat de conèixer una escola que treballa amb contacte amb la natura, el Instituto Comprensivo Giovanni XXIII en Acireale.

Divendres 17 de maig

Hui ha sigut l’últim dia de la mobilitat, durant la jornada hem pogut vore com treballaven en equips per l’elobaració d’un producte en una sessió CLIL i ens han fet una entrevista dins del seu projecte de ràdio, mitjançant l’elaboració de podcast.

Per acabar, hem fet una reunió d’avaluació de la mobilitat amb els responsables de l’Erasmus+ de l’escola, qui ens han donat l’enhorabona.

En definitiva, ha estat una jornada molt emotiva amb l’acomiadament al mateix temps que divertida.