DIA DE LES FAMÍLIES 2024

Divendres passat, 10 de maig, vam celebrar el dia de les famílies. Vam realitzar diferents tallers on famílies i alumnat van col·laborar conjuntament gaudint de la jornada. Des de disseny de bosses fins a botelles sensorials vam fer!

També ens va visitar la batukada “La Ciutat de Colors” els qui ens van amenitzar la jornada amb els seus tambors i músics.

Sens dubte una jornada de convivència molt agradable que continuarem repetint!

CARRERA A LA ZONA NORD

Este matí l’alumnat de 3r cicle de la zona nord d’Alacant ha participat en una carrera organitzada pels docents d’Educació Física.
Una activitat en la qual l’alumnat ha mostrat el que ha aprés este curs en esta categoria.
Ha sigut un dia de convivència que ha contribuït a fomentar la realització d’esport com un hàbit saludable i necessari per a disminuir les possibilitats de desenvolupar malalties cardiovasculars, obesitat i diabetis.

2n CICLE EN EL PARC LA MARJAL

Dimecres passat, l’alumnat de 2n cicle va visitar el parc La Marjal on els van explicar curiositats sobre la fauna i la flora que habita allí. Gaudim de la naturalesa i la bona companyia.

MERCAT PALESTÍ

EMILIO OLIMPIADES

El passat 27 de març es va celebrar en el col·legi les Emilio OlimpiadEs, unes xicotetes olimpíades on a més de passar un dia de convivència, l’alumnat va mostrar els seus dots en velocitat, salt d’alçada, força…

Estan fet uns autèntics atletes!

EDUCACIÓ VIAL

L’alumnat de 2n ha passat el matí aprenent les senyals de tràfic junt a la policia local. Han estat practicant amb les bicis i han aprés a ser millors ciutadans.

3r CICLE A LA UNIVERSITAT

L’alumnat de 5é i 6é ha gaudit d’un matí coneixent la Universitat d’Alacant. Durant esta jornada han pogut conéixer els diferents graus que s’estudien en ella així com instal·lacions com ara el laboratori d’anatomia, la planta solar, la biblioteca general i la dessaladora, entre altres. Amb estes activitats es pretén que l’alumnat conega el seu entorn més pròxim així com les diferents opcions d’estudi i culturals que oferix la universitat.

SETMANA DEL LLIBRE

En el col·le ens hem avançat al dia del llibre i hem celebrat la setmana del llibre! realitzant diferents activitats per a fomentar l’interés i el gust per la lectura. L’alumnat s’ha convertit en booktoubers, han intercanviat poesies, han recitat poemes i han escoltat magnífiques històries.

DIA DE MONA

BOMBERS

L’alumnat de 3r va assistir al centre de bombers per a conéixer una miqueta més sobre esta professió tan important. Entre altres coses, van aprendre com els gossos rastregen persones.

MERCAT DE LLIBRES A L’EMILIO VARELA

El passat 15 de març es va organitzar un mercat de llibres en el centre per a aprofitar els descomptes i poder comprar llibres infantils atractius i divertits, contribuint així a fomentar la lectura del nostre alumnat i la participació de les famílies a l’escola.

ESTACIONS D’APRENENTATGE AMB 3r i 5é

Per a reforçar i repassar continguts acadèmics hem creat diferents estacions amb jocs relacionats amb les diferents matèries. L’alumnat de 5é és l’encarregat d’explicar i dirigir les activitats a l’alumnat de 3r.

Està sent un autèntic èxit!

LECTURA AMB 5é

JORNADES DEPORTIVES 3r CICLE

Divendres passat 15 de març l’alumnat de tercer cicle va participar en unes jornades d’esport inclusiu en col·laboració amb COCEMFE Alacant amb la finalitat de sensibilitzar a l’alumnat i donar a conéixer els conceptes de discapacitat i esport adaptat. Amb això es pretén promoure actituds i valors com la solidaritat o el respecte.

2n CAFÉ PEDAGÒGIC AMB LES FAMÍLIES

El dia 18 de març vam tindre una reunió amb famílies en el col·le com a espai de trobada i diàleg. Es va ensenyar la nova web del col·le, la valoració del programa PROA+, es va passar unes enquestes al les famílies assistents, etc.
Gràcies per vindre!

LA GRANJA A L’EMILIO VARELA

L’alumnat d’Infantil ha creat la seua pròpia granja en el col·le. Des d’ànecs i conills fins a vaques podem trobar!

Tenim a l’escola uns autèntics grangers i grangeres!

PISTA DE PATINATGE

Dimecres passat 6 de març l’alumnat de 5° i 6° curs de va ser d’excursió a la pista de patinatge sobre gel d’Elx. Van gaudir d’un matí de diversió, joc, companyonia i xocolate calent. Van gaudir moltíssim!

2N CICLE EN CONCERT AMB LA BANDA MUSICAL D’ALACANT

El passat 6 de març l’alumnat de 3r i 4t va col·laborar amb la banda musical d’Alacant tocant altres instruments i ballant una dansa tradicional.

Són uns autèntics artistes!

SQUASH

L’alumnat de 5é i 6é en l’assignatura d’Educació Física han practicat l’esport anomenat Esquaix en la pista original de la Universitat d’Alacant.
Han treballat en equip i han conegut una miqueta més este esport.

Són uns autèntics professionals!!

STATES OF USA

L’alumnat de 5é i 6é juntament amb el nostre auxiliar de conversa Nathan ha estat investigant curiositats sobre els diferents estats dels Estats Units. Amb tota la informació han creat un gran mural.

Ha quedat genial!

2024

En el CEIP Emilio Varela ja hem celebrat el carnestoltes gaudint d’un animat cercaviles gràcies a una estupenda batucada pel barri juntament amb les famílies i altres col·legis de la zona.
Enguany hem anat de la temàtica del bosc. Cada nivell ha dissenyat i elaborat la seua disfressa per a este dia. Han quedat molt originals!

NATACIÓ A LA PISCINA DEL BARRI

L’alumnat de 5é ha rebut classes de natació a la piscina del barri. Una actividat lúdica que, sense dubte, els ha ajudat a saber sostindre’s en l’aigua movent els braços i els peus.