Projecte Educatiu

QUI SOM?

El CEIP El Grau és un centre d'una línia i està constituït per 4 unitats d'Educació Infantil i 6 unitats d'Educació Primària. A més, ens definim com un centre aconfessional, tolerant, integrador i solidari.
Així mateix, els ensenyaments impartits s'ajusten a la legislació vigent de la Generalitat Valenciana i les orientacions donades per la Conselleria de Cultura i Educació.

LLENGUA D'APRENENTATGE
Al nostre centre duem a terme un Pla d'Immersió Lingüística a infantil, utilitzant el valencià la llengua vehicular i introduint l'anglés a partir dels 4 anys. En primària es porta endavant un PEPLI (Programa d'Educación Plurilingüe e Intercultural), amb els següents percentatges: 58% de valencià, 27% de castellà i un 16% d'anglés.

LÍNIA METODOLÒGICA

La nostra metodologia és dirigida a aconseguir que el nostre alumnat desenvolupe un esperit crític i la seua capacitat de discussió i decisió.

Creguem essencial tindre en compte el distint grau de desenvolupament de l'alumnat i la diversitat de capacitats intel·lectuals, i junt amb l'adquisició dels continguts propis de cada etapa es dona importància a la relació educativa.

Considerem que la convivència deu basar-se en la llibertat, però que aquesta no és concebible sinó és conscient que els nostres actes tenen conseqüències, d'ací que posem especial atenció en la conducta responsable,
necessària, tant per al treball com per al normal desenvolupament de la vida escolar.

L'ordre i la disciplina no s'estableixen com a rutina o coacció, sinó com el medi en el qual cadascú pot expressar-se i desenvolupar-se en llibertat i amb la garantia de ser respectat com a persona siga quina siga la seua procedència, sexe, raça, nivell econòmic o creences, i es fonamenten en el diàleg, la solidaritat i la responsabilitat.

La música i l'esport esdevindran una part decisiva de la formació dels xiquets i les xiquetes i les farem servir, en la mesura de les nostres possibilitats, per tal de complementar els aspectes instructius i de valors que promovem i aconseguir, de debò, una formació completa de l'alumnat.