Parlem d’emocions

Des del Pla d’Acció Tutorial del centre i amb el suport de l’Equip d’Orientació, en aquests mesos encetem el treball en educació emocional i dels sentiments. En una realitat social canviant i complexa com la que vivim, el nostre alumnat ha d’aprendre cada vegada més a gestionar allò que senten, saber expressar el que pensen de forma adequada, poder relacionar-se i cooperar amb altres, solucionar conflictes que puguen aparéixer… En aquest sentit, l’educació emocional tracta de potenciar el desenvolupament integral mitjançant l’entrenament en competències personals i socials, ajudant a la persona a viure millor i promovent el seu benestar. Una adequada gestió i regulació de les emocions ajuda als alumnes a enfrontar millor les dificultats i prevé l’aparició de trastorns i conductes antisocials o disruptives.

Educar en emocions és educar per a la vida, i també l’escola ha d’ajudar en aquesta meta. Com a col·laboradors en la funció d’educar a joves i infants, us agraïm novament el vostre suport i cooperació per fer créixer, també emocionalment, als nostres xiquets i xiquetes. Al cap i a la fi, educar en les emocions és una tasca de totes i tots.