Dia de la salut mental

10 d’Octubre. Afavorim la Salut Mental des de la infància

La celebració del Dia Mundial de la Salut Mental el 10 d’octubre és una iniciativa de la Federació Mundial de la Salut Mental, que se celebra en més de 100 països. Aquesta organització ens recorda la necessitat d’involucrar a tota la comunitat educativa en la cura i protecció de la salut mental des de la primera infància, reivindicant la importància que té en la vida de les persones, pràcticament des del naixement.

Des de l’escola, és important conscienciar i treballar entorn al benestar emocional i psicològic, ja que sense salut mental no existeix salut. Com a adults de referència, mestres i famílies hem de generar espais de confiança i seguretat que donen validesa a les emocions dels nostres fills i alumnat. L’autoestima, la confiança, el joc saludable i les relacions plenes i significatives són ingredients imprescindibles de la recepta de la salut que hem de cuinar entre totes i tots.