El nostre Projecte educatiu.

Aquestes són les idees-força que volem que estiguen presents quotidianament en la vida del centre:

• El nostre treball va més enllà de la transmissió d’informació o la gestió dels temps: formem una comunitat amb pensaments, sentiments i conductes diverses, i entenem l’educació com un procés il·lusionant i de compromís. Hem d’acompanyar tot l’alumnat i les famílies durant el temps de la seua estada amb nosaltres.
  • Volem oferir experiències educatives que miren al futur, tenint una idea clara de quins objectius estratègics són la base del nostre treball i sent-ne coherents.
  • L’escola ha de ser un instrument de transformació de la societat, ha de promoure valors, principis i comportaments que milloren el seu entorn i que, des de la neutralitat i respecte a totes les ideologies, difonguen els valors compartits que entenem com a centrals en el nostre projecte.

La nostra escola potenciarà una praxis educativa i formativa que possibilite aconseguir, a llarg termini, el desenvolupament d'una sèrie d'actituds i principis fonamentals:

• Desenvolupament integral de l'individu.
  • Esperit crític envers la realitat que ens envolta.
  • Cooperació entre iguals i treball col·lectiu.
  • Educació en valors aplicada a qualsevol àmbit de la vida: principis democràtics (tolerància, respecte, solidaritat...).
  • Sensibilització ecològica i envers la conservació de la natura.
  • Conscienciació pel que fa a la lluita per la igualtat i justícia social.
  • Conscienciació pel que fa a la lluita per la igualtat dels gèneres.

Així, ens definim com:

1. Escola valenciana, arrelada a l’entorn.
  2. Escola pública, democràtica, plural i aconfessional.
  3. Escola solidària.
  4. Escola que aspira a oferir una educació de qualitat.
  5. Escola de pau.
  6. Escola coeducativa, que treballa per equilibrar les mancances amb què l’alumnat arriba a l’aula a conseqüència del sexisme i l'estructura heteropatriarcal que imposa la societat.
  7. Escola que treballa per la igualtat. Volem lluitar activament contra les discriminacions que puga patir el nostre alumnat i les seues famílies per raó de gènere, orientació sexual, creences, naixement, condició o per qualsevol altra circumstància personal o social.
  8. Escola inclusiva i equitativa. Assumim plenament la Declaració Universal de Drets Humans, la Declaració Universal dels Drets dels Xiquets i de les Xiquetes i qualsevol altre document o declaració de principis que fomenten els valors democràtics, d’igualtat i de pau.
  9. Escola compromesa amb el futur. Fomentem la reflexió sobre el nostre futur com a societat i el del nostre planeta. Assumim com a repte social i com a projecte de treball la consecució dels ODS.

Ací teniu el document complet i la resta de projectes i plans que constitueixen el nostre Projecte Educatiu. Són documents en procés permanent de revisió i actualització.