Activitats pràctiques de ciències per a ESO i Batxillerat

Amb el curs d’activitats pràctiques de ciències per a ESO i Batxillerat treballarem la realització i el disseny d’activitats pràctiques amb el mètode científic com a eix vertebrador, que conduirà a un aprenentatge vivencial basat en l’experimentació.

Objectius
  • Difondre els principis metodològics que sustenten la millora de les competències científiques.
  • Proporcionar estratègies i recursos per treballar les competències científiques.
  • Sensibilitzar i motivar el professorat dins del seu equip de treball.
  • Introduir noves metodologies actives a l’aula.
  • Construir i utilitzar models per a l’ensenyament de les ciències.
  • Explorar la utilització dels recursos experimentals i les experiències de laboratori en l’àmbit científic.
  • Fer activitats pràctiques per a despertar l’interès i augmentar la motivació de l’alumnat per les ciències.
  • Utilitzar les activitats pràctiques per potenciar l’argumentació a les classes de ciències.
  • Dissenyar les activitats pràctiques o experimentals com a investigacions guiades.
Continguts
  • Desenvolupament i aplicació del pensament científic-tècnic per a interpretar la informació que es rep i per predir i prendre decisions.
  • Coneixement de la influència dels àmbits científic i tecnològic en la vida personal, la societat i el món natural.
  • Diferenciació i valoració del coneixement científic al costat d’altres formes de coneixement.
  • Utilització de valors i criteris ètics associats a la ciència i al desenvolupament tecnològic.
  • Aprenentatge per investigació: l’experimentació assistida per ordinador, els laboratoris virtuals, etc.
  • Construcció i ús de models a l’aula i al laboratori.
  • Recursos experimentals i experiències d’aula per a motivar l’alumnat.
  • La metodologia científica com a bastida per a fer ciència per a aprendre ciència
  • Les activitats pràctiques de laboratori com a investigacions guiades coherents amb la metodologia científica.
  • Com transformar una activitat d’aula en una investigació guiada.
  • Referents de científiques en l’actualitat: un exemple
Dirigit A
  • Professorat de Biologia i Geologia i de Física i Química de Secundària i Batxillerat. Professorat interessat en l’àmbit científic en general.
Condicions
  • Ser docent no universitari amb destinació en centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana. L’admissió serà per ordre d’inscripció seguint el següent criteri:
  • 1. Funcionaris de carrera/pràctiques.
  • 2. Funcionaris interins en actiu
  • 3. Funcionaris en borsa de treball
  • 4. No funcionaris (Professorat en centres concertats)
  • 5. Resta del professorat
Observacions
  • Curs semipresencial de 30 hores.
  • Una primera sessió presencial de 3 h de presentació general dels continguts tractats en el curs.
  • Un bloc de continguts generals que es treballaran a distància a l’aula virtual (12 hores de dedicació)
  • Un bloc de 4 sessions presencials de 3 hores (12 hores) en les quals es realitzaran activitats pràctiques
  • Una sessió final presencial de 3 hores de presentació de l’aplicació dels continguts treballats en el curs.
  • AQUEST ÉS UN CURS DEL CATÀLEG D’OFERTA GENERAL D’ÀMBIT CTEM.
  • Comprova en el següent enllaç que l’edició és la que correspon a la teua zona: Catàleg oferta general àmbit CTEM
  • Segons l’Ordre 65/2012, de 26 d’octubre, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent de professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l’efectivitat de la baixa.

Al següent enllaç trobaràs més informació sobre el curs.