I Congrés Educació i entorn rural

L’I Congrés Educació i entorn rural es va celebrar, en format híbrid amb participació presencial i en línia, els dies 6, 7, 8, 9 i 11 de febrer de 2023. Un espai on es van compartir experiències i testimoniatges del treball desenvolupat a l’escola rural.

Els eixos temàtics treballats van ser:

• Educació en territoris rurals: models de desenvolupament territorial.
  • Currículum: processos d’ensenyament/aprenentatge en els centres escolars situats en
    territoris rurals.
  • El paper del docent a l’escola rural.
  • Gestió i direcció dels centres educatius situats en territoris rurals: creació de
    xarxes de treball.
  • El paper de la comunitat educativa en els centres escolars rurals: l’escola oberta a l’entorn.

Durant tota la setmana es van realitzar diferents actuacions:

Al matí es van treballar experiències amb alumnat de 12 centres diferents.

A la vesprada de dilluns a dijous es van realitzar ponències combinades amb experiències de centres en les seus d’Agres, Aielo de Malferit, Benlloc i Vilafranca.

En la jornada final, el dissabte 11 en la seu d’Aras de los Olmos, es van realitzar diverses ponències juntament amb dues activitats per a totes les persones assistents.

Totes les ponències i experiències han suscitat interés en el fòrum i es valora com un congrés molt enriquidor i positiu pel que fa a compartir experiències i temàtiques que afecten els centres rurals.

En la web del Congrés s’han inclòs tots els recursos i podcast generats durant les diferents sessions.