Ens n’anem a Crevillent!

El passat dilluns vam fer la primera de les eixides a centres del nostre taller de biblioteques escolars. Vam visitar una escola i un institut de Crevillent que tenen uns equips de biblioteca molt compromesos. Va ser molt interessant veure dos models de biblioteca molt diferents que responen a necessitats de dos centres igualment diversos.

El primer centre que vam visitar va ser el CEIP Nuestra Señora de la Esperanza. Allí, Isabel (la coordinadora) i Mari Carmen (la cap d’estudis) ens van explicar el procés de transformació que va patir la seua biblioteca de ser una dependència tancada i plena d’embalums a ser un espai acollidor, amb una gran porta d’accés al pati, coixins per a llegir a terra i carros per a traure fons a l’hora de l’esplai.

Biblioteca Escolar del CEIP Nuestra Señora
Isabel explicant-nos el seu treball a la comissió de biblioteca

A més a més, van compartir amb nosaltres tots els projectes que tenen en ment: instal·lar un croma per a fer una zona d’audiovisuals (i gravar booktubers, per exemple), fer un racó “makerspace” amb lego i projectes de robòtica… I, per descomptat, integrar la biblioteca en l’Erasmus que volen sol·licitar com a espai vertebrador del seu projecte. Tants cursos invertint hores del seu PAF en formació sobre biblioteca escolar han donat molts fruits! El més bonic de tot és que vam poder comprovar com la perseverància de les companyes i la seua il·lusió estan fetes a prova de COVID i que, amb molt d’esforç, continuen consolidant el seu projecte de biblioteca escolar.

D’allí, anàrem a l’IES Canónigo Machón. Ens va rebre el director (Francisco) amb una gran part de l’equip de biblioteca. Un equip que ens va transmetre el seu entusiasme i organització. Ens van explicar com han distribuït els espais: amb una zona de lectura amb butaques, una altra de treball i una taula per a reunions amb canó per als audiovisuals. També ens van contar com es reparteixen les tasques de catalogació, ordre, la publicació el Clip (que ja ha publicat la nostra visita!) Vaja, fan moltíssimes activitats i mantenen la biblioteca oberta perquè l’alumnat en faça ús invertint molts recursos humans i materials. Un dels punts forts de l’equip és la seua multidisciplinarietat i ens insistiren molt en la importància de tindre una companya TIC. En prenem nota i no podem estar més d’acord! A la comissió de biblioteca del Cefire, tampoc no falta l’assessoria TIC.

Francisco, el director de l’IES, ens presenta l’equip de biblioteca

En conclusió, va ser una vesprada molt profitosa i vam poder aprendre altres formes d’organització. Des d’ací, reiterem el nostre agraïment als dos centres per haver-nos rebut i haver compartit la seua experiència, les seues dificultats i encerts. A la pròxima sessió, parlarem sobre com inverteixen els centres participants les ajudes de dinamització de la biblioteca que convoca Innovació. Quines activitats d’animació els funcionen, com fan les adquisicions de mobiliari i quines dificultats troben. Si voleu saber-ne més, ens veiem a l’entrada del mes de febrer!