CÀPSULA DEL TEMPS: ESTAT D’ALERTA COVID-19
Proposta de repte
L’activitat consisteix en la realització, per part de cada centre, de microrelatos de 10/20 paraules entre tot el professorat (inicia una persona, s’ho passa a una altra i així entre els membres de la comunitat educativa) que vulgui participar. Es vaig poder incloure a l’alumnat, o fins i tot a pares/mares, i podrà tenir com a tema la realitat que vivim: actualitat, confinament, por, angoixa, esperança, il·lusió, valors, principis socials…
Posteriorment, el relat, al qual se li donarà mobilitat a través de mitjans tecnològic, i s’imprimirà en paper, serà guardat/enterrat en el centre. En un aniversari assenyalat del propi centre, es rescata i es dóna a conèixer.
Perquè tingui un caràcter interdisciplinari podem establir algunes pautes de realització
• Ciències: El mesurament del temps
• Idiomes: escriptura en valencià, castellà, anglès, francès o qualsevol idioma que estigui present en el centre.
• Música: pot incloure alguna cançó del moment que tingui caràcter simbòlic.
• Plàstica: realització de l’urna en la qual es guardi o enterri.
• Ciències Socials: relat de fets que seran històrics. Relat de fets microhistóricos. Tradició oral.
• Infantil: recollida de dibuixos que poden acompanyar al relat
• TIC: aplicacions col·laboratives
• Inclusiva: treball inclusiu.
• – Etc.