Pensament visual en Educació Física (Visual Thinking)

INSCRIPCIÓ:

a partir del 11 de febrer i fins al 17 de març de 2024.

CONFIRMACIÓ:

del 25 al 31 de març de 2024.

FORMACIÓ A DISTÀNCIA: Plataforma AULES

Ajornada fins setembre de 2024.

Aquesta formació està dissenyada per a educadors i educadores d’Educació Física, amb un enfocament en el desenvolupament d’habilitats de Visual Thinking (pensament visual) aplicades a l’àmbit educatiu de l’activitat física, l’esport i la salut en el context de l’educació física escolar.

Això implica un enfocament d’ensenyament i aprenentatge que se serveix de la comprensió de patrons gràfics per a sintetitzar informació i l’ús d’elements visuals simples, com Stickman, Kawaii i emoticones, per a expressar emocions.

A més, explorem la importància de la tipografia i altres recursos visuals per a enfortir el significat de les representacions visuals en el context didàctic. Aplicarem els aspectes apresos en diferents etapes dels processos d’ensenyament i aprenentatge: programació visual, activitats, avaluació…

OBJECTIUS

• Aplicar estratègies de Visual Thinking a l’aula d’educació física.
  • Desenvolupar habilitats analítiques, crítiques i creatives per a representar visualment conceptes i pràctiques d’aula, fomentant un aprenentatge més inclusiu i accessible.
  • Enriquir els processos d’ensenyament i aprenentatge, i preparar a tot l’alumnat amb habilitats visuals que siguen útils per al seu futur educatiu i personal.
  • Utilitzar elements visuals com Stickman, emoticones i molt més per a expressar idees de moviment, salut i esport.
  • Valorar la comunicació visual com a recurs en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  • Organitzar la informació de forma visualment efectiva.
  • Contribuir a la comprensió de tot l’alumnat des de l’òptica del Disseny Universal d’Aprenentatge

CONTINGUTS

• Patrons gràfics per a la síntesi visual, la creació de personatges simples mitjançant l’ús de formes geomètriques.
  • Tipografia en la comunicació visual.
  • Recursos visuals, com a connectors, divisors, marcs i ombres.
  • Visual Thinking des d’una metodologia pràctica en el context de l’educació física escolar.
  • Representacions visuals per a explicar tècniques, moviments i conceptes clau de l’educació física.
  • Tècniques en la pissarra.

LUCIA ESTHER QUINTERO GONZÁLEZ

Llicenciada en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Està especialitzada en innovació didàctica i Tecnologia Educativa. A més, és doctora en Educació i compta amb el màster en Educació i Tecnologies de la Informació i Comunicació.

Entre altres reconeixements, ha sigut seleccionada com la millor docent d’Espanya pels premis Educa Abanca i premie Alfes en el Congrés Internacional de Videojocs i Educació (CIVE).
Aporta pilars teòrics i aplicacions pràctiques en constant evolució per a explicar des de la seua experiència en el maneig de les tecnologies emergents des d’un punt de vista didàctic.