CefireLAB. Laboratori d’experimentació amb tècniques d’il·lustració

Inscripcions ACÍ a partir del 16 de gener

Les sessions del taller estan enfocades a una formació transversal en la qual es convida al professorat a explorar les possibilitats de la il·lustració des de qualsevol àrea de coneixement i nivell educatiu. Partint de les principals funcions del dibuix: anàlisi, descripció i expressió, entendrem la relació íntima entre el dibuix i totes les matèries. A través de senzills recursos gràfics i expressius, connectarem els coneixements, les emocions i l’expressió, situant al dibuix com a eix fonamental en l’aprenentatge.

OBJECTIUS//

• Desenvolupar la línia formativa CefireLAB  de l’àrea d’arts plàstiques, visuals i audiovisuals del CEFIRE artisticoexpressiu.
  • Entendre la importància del dibuix com a instrument formatiu en les diferents matèries.
  • Conèixer el nivell real de representació gràfica de l’alumnat en cada nivell.
  • Incrementar la seguretat i decisió en el traç, experimentant amb diferents tècniques expressives que potencien la creativitat i augmenten la motricitat.
  • Crear imatges a partir de conceptes diferents, executant operacions plàstiques diverses.
  • Construir la forma sobre el pla aplicant processos d’anàlisi i síntesi.
  • Treballar la intel·ligència emocional a través de la matèria i l’expressió plàstica.
  • Descriure utilitzant el dibuix com a eina de detall.

CONTINGUTS//

• El dibuix com a mitjà de visualització d’idees i transmissor d’informació.
  • Procediments, materials i útils del dibuix.
  • El dibuix com a activitat de representació i recreació de la realitat.
  • Dibuix d’anàlisi, descriptiu i expressiu des de diferents àrees de coneixement.
  • Dibuix i il·lustració com a eina transversal.

DATES I LLOC DE REALITZACIÓ//

Dilluns 11 de març i dimecres 13 de març de 16.30 h a 20.30 h en l’Escola Superior de Disseny de València (C/ Pintor Domingo, 20, 46001).

OBSERVACIONS//

• El taller està addreçat a professorat de tots els nivells educatius i especialitats interessat.
  • Els participants hauran de disposar de: bloc d’esbós (DINA4 o DINA5), llapis HB, goma, maquineta amb dipòsit i 2 o 3 retoladors. Es proporcionarà la resta de material fungible necessari.
  • En tractar-se d’una formació molt pràctica es faran dos grups de 10 persones, amb dos talleristes, per tal d’oferir una atenció més personalitzada.
  • Per a poder certificar cal assistir a les dues sessions de formació.

PONENTS//

Isabel Remohí és llicenciada en Belles arts en la Facultat de Sant Carles a València, en 1999, en l’especialitat de dibuix i pintura. Formada en diferents camps de l’expressió artística, com a docent i formadora, nodrint-se de corrents i autors que evolucionen el seu treball personal. Interessada per l’escriptura com a mitjà d’expressió i complement de la seua obra plàstica, explora l’univers del relat, la comunicació i l’obra il·lustrada, buscant un tot que conflueix en l’espectador.
Actualment és docent titular a l’Escola d’Art i disseny de València, en l’especialitat de dibuix artístic i color.
Encarna Palazón és Catedràtica del Cos d’Arts Plàstiques i Disseny. Llicenciada i Doctora en Belles arts per la Universitat Politècnica de València. Formació extensa en nombrosos camps artístics. Actualment imparteix classes de dibuix, color i il·lustració en la EASDV i en BBAAV. És investigadora principal i cap del Departament d’Expressió i Representació de la EASDV.