CINEMAULA. Producció audiovisual a l’aula (NIVELL 2)

Inscripcions ACÍ

OBJECTIUS//

  • Valorar els missatges audiovisuals com a art i mitjà de comunicació.
  • Despertar interés per la narrativa audiovisual.
  • Desenvolupar una actitud crítica cap als missatges audiovisuals
  • Conéixer els diferents formats de producció audiovisual amb possibilitats educatives, els recursos i tècniques necessàries per a poder aplicar-lo a l’aula, els fonaments del llenguatge audiovisual i els seus codis narratius, i les diferents fases de la producció audiovisual.
  • Reflexionar sobre la importància de la idea inicial i la necessitat de realitzar un guió previ a la producció audiovisual.
  • Adquirir els coneixements necessaris per a elaborar un guió i les nocions bàsiques d’enregistrament i edició per a produir un missatge audiovisual amb creativitat i qualitat.
  • Conéixer l’equipament tècnic i programari necessari per a la producció audiovisual a l’aula.
  • Promoure i acostar la cultura audiovisual a l’aula mitjançant la proposta d’activitats pràctiques.

CONTINGUTS//

  • Presentació dels diferents formats de producció audiovisual amb possibilitats educatives: Càpsules audiovisuals.
  • Metodologia i activitats per a l’aula.
  • Concepte i fonaments del llenguatge audiovisual: Codis.
  • Codis espacials del llenguatge audiovisual: Enquadrament, angulació, moviments de càmera, camp i fora de camp, profunditat de camp i il·luminació.
  • Codis temporals del llenguatge audiovisual: Temps fílmics, transicions, ritme i articulació del discurs fílmic.
  • Codis sonors del llenguatge audiovisual: Significació i elements d’una banda sonora.
  • Codis del muntatge: Tipus de muntatge i continuïtat. Raccord.
  • Codis compositius: Equilibri i pes visual, tipus de composicions i lleis compositives.
  • Codis de la imatge: Temperatura de color, relacions tonals, nitidesa i exposició.
  • Fases de la producció audiovisual: Preproducció, producció i postproducció.
  • De la idea al guió: Naixement de la idea, guió literari, guió tècnic i Storyboard.
  • Del guió a la filmació: Esquemes d’il·luminació, càmera de vídeo (components i control de la llum), suports de càmera, micròfons, formats d’enregistrament i targetes de memòria.
  • De la filmació a la postproducció: Edició d’àudio i vídeo. Efectes visuals.
  • Bancs d’imatges i sons lliures de drets d’autor.
  • Recursos per a la difusió de projectes audiovisuals.

MODALITAT, ENTORN DE TREBALL I CALENDARI//

Es realitzarà del 18 d’octubre al 29 de novembre de 2023. Es tracta d’un curs a distància (plataforma AULES i sessions Teams els dimecres 18 d’octubre, 8 i 29 de novembre de 18 h a 20 h).

PROFESSOR//

Javier Romero Patiño és llicenciat en Belles arts per la Universitat Complutense de Madrid. Des de fa 23 anys és professor d’Educació Secundària (especialitat de Dibuix) i actualment té el seu destí definitiu a l’IES Federica Montseny de Burjassot. Les seues inquietuds artístiques es van encarrilar al principi cap a la pintura i el dibuix, camps en els quals ha realitzat diverses exposicions i obtingut nombrosos premis, encara que en els últims anys, dins de l’esfera educativa, ha centrat la seua activitat en el món del curtmetratge. Com a formador de professorat imparteix cursos organitzats pel Centre de Formació, Innovació i Recursos Educatius (CEFIRE) relacionats amb la producció audiovisual a l’aula.

OBSERVACIONS//

El professorat que ha superat el NIVELL 1 (curs 23AE96IN061) tindrà prioritat per a realitzar aquest curs NIVELL 2.