El rugbi com a eina educativa en l’àmbit escolar

Curs semipresencial de 20 hores

Lloc de realització: CampOval de Picanya (Valencia)

Formació de la convocatòria d’Administracions Públiques (només per a personal docent, funcionari de carrera o interí i personal tècnic educatiu, en actiu i amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport).

Informació i inscripcions cliqueu ací

OBJECTIUS //

• Promoure una actualització pedagògica a l’àmbit artisticoexpressiu afavorint el treball col·laboratiu i en context.
  • Fomentar l’expressió artística i/o física, com a generadores de coneixement, potenciant el pensament divergent i la creativitat.
  • Difondre el Programa Get into Rugbi, per a la promoció i difusió del Rugbi en centres escolars.
  • Presentar el material didàctic del Rugbi adaptat a les superfícies dures i els condicionants de pràctica en els centres escolars.
  • Conéixer les particularitats didàctiques i metodològiques del programa com una eina educativa en l’àmbit escolar.
  • Introduir el rugbi sense contacte o contacte modificat, indicat per a qualsevol superfície de joc perquè els jugadors puguin descobrir i experimentar els valors i principis de Joc. Per a finalment introduir el rugbi amb contacte.
  • Desenvolupar un procés d’ensenyament – aprenentatge dels principis generals, dels fonaments i de la lògica del joc.

CONTINGUTS //

• Introducció: Els valors educatius del Rugbi.
  • Bloc 1: Pensant en Rugbi
  • Bloc 2: El joc del Rugbi i els seus principis d’acció. Dinàmica del Joc.
  • Bloc 3: Introducció a l’Etapa. Provar el Rugbi: Aproximació basada en el joc. Procés d’ensenyament. Pràctiques exemplars d’entrenament. Planificació d’una sessió de 50 minuts.
  • Bloc 4: Unitats Didàctiques de l’Etapa. Provar el Rugbi: Programa Get into Rugbi.
  • Bloc 5: Introducció a l’Etapa. Jugar al Rugbi: Aproximació basada en el joc. Procés d’ensenyament. Pràctiques exemplars d’entrenament. Planificació d’una sessió de 50 minuts.
  • Bloc 6: Unitats Didàctiques de Rugbi de l’Etapa. Jugar al Rugbi: Programa Get into Rugbi.

CALENDARI //

• 4 sessions presencials desenvolupades al campOval de Picanya (València)

PONENTS //