EduSalut: hàbits saludables i sòl pelvià a l’aula

Taller de 15 hores.

Lloc de realització: Pavelló d’esports Universitat Jaume I (Castelló)

Formació de la convocatòria d’Administracions Públiques (només per a personal docent, funcionari de carrera o interí i personal tècnic educatiu, en actiu i amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport).

Informació i inscripcions cliqueu ací

OBJECTIUS //

• Conéixer i sentir l’anatomia del sòl pelvià, musculatura de la cinètica respiratòria i dels abdominals.
  • Entendre i sentir el funcionament de les pressions sobre el sòl pelvià cada volta que respirem (parlem en veu alta), fem exercici o fem esforços corporals.
  • Comprendre i experimentar la relació de tota aquesta dinàmica amb un bon funcionament digestiu. La relació amb els esfínters.
  • Comprendre i experimentar la relació del sòl pelvià amb la postura corporal.
  • Analitzar les proves i activitats de l’educació física actual segons aquests coneixements. Reflexionar. Proposar alternatives.
  • Analitzar i reflexionar sobre situacions en l’escola (per a alumnes i docents) on es pogueren modificar hàbits per a protegir el sòl pelvià i indirectament l’esquena.
  • Posar en comú les experiències i reflexions.

CONTINGUTS //

• Sòl pelvià i esquena /postura
  • Sòl pelvià i respiració
  • Sòl pelvià i activitat física
  • Sòl pelvià i salut digestiva
  • Sòl pelvià i educació sexual
  • Sòl pelvià i veu
  • Sòl pelvià i vida quotidiana

CALENDARI //

• 2 sessions desenvolupades els dies 21 i 28 d’octubre de 2023 (de 9 a 14:00 h)

PONENTS //

• Inés Calduch Ríos, llicenciada en CCAFE, especialitat en Activitat Física i salut. Formació en diferents tècniques corporals i moviment conscient.
  • Formació completa i continua en Anatomia per al moviment i el Gest Anatòmic: Abdominals sense risc, Perineu i Moviment, Cadenes musculars, Prevenció de lesions i alteració de la postura.
  • Co- Directora de Corporalment, formadora en el CEFIRE des del 2014 en Educació postural i altres temes relacionats.