SAPO. MANUAL PER A SALTAR DE MÓN. Recursos creatius per a l’experimentació amb l’àlbum il·lustrat

Inscripcions ACÍ

OBJECTIUS//

• Utilitzar l’àlbum il·lustrat com a eina d’indagació per a generar fluid creatiu en els processos artístics i en el pensament creatiu que els origina.
  • Qüestionar el pensament limitador ocult per a transgredir-lo creativament explorant el caràcter divergent de l’activitat artística.
  • Desenvolupar la capacitat d’improvisació creativa per a detonar experiències i llenguatges artístics alliberadors en qualsevol situació educativa.

CONTINGUTS//

Aquest projecte formatiu s’activa a partir d’una caixa de recursos creatius per a educació infantil dissenyada per María Español al voltant de l’àlbum il·lustrat per a la Red PLANEA: arte y escuela.

I si aquest arbre del teu conte fora blau? Pots sentir el color blau? I si la protagonista del nostre conte tinguera mobilitat reduïda, podríem construir-li una cadira voladora, per exemple? Com podria ser?

SAPO és un recurs que proposa utilitzar l’àlbum il·lustrat com a eina d’indagació creativa infinita. La proposta ofereix una metodologia que aplicada a les il·lustracions de qualsevol conte t’ajudarà a obrir vies d’improvisació per a detonar experiències artístiques i de lliure expressió a l’aula.

A través d’una selecció de contes, alguns accessoris i unes pautes d’improvisació, el recurs convida al docent a explorar situacions creatives inesperades i deixar fluir la imaginació.

SAPO com a experiència significativa, vol promoure i cuidar l’equilibri vital de xiquetes i xiquets facilitant així espais artístics de joc, reflexió i expressió per a relacionar-nos amb el cos, el cor i el pensament

MATERIAL DIDÀCTIC//

La caixa de recursos inclou:
Guia didàctica en la qual s’explica l’ús i funcionament del recurs, així com els components de la caixa (5 àlbums il·lustrats, 1 mini cambra per a visualitzar els àlbums, 1 mini altaveu, 1 ninot de tela amb forma de gripau, 4 mini caixes)

PROJECTE FORMATIU//

• DISSABTE 23 DE SETEMBRE DE 2023 (10 h-14 h): trobada presencial inicial en el Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC, València).
  • DIJOUS 2 DE NOVEMBRE 2023, 1 DE FEBRER I 18 D’ABRIL 2024 (17.30 h-19-30 h): 3 sessions de formació en línia (Teams) de 2 hores de duració amb María Español. Acompanyament remot per part de la creadora.
  • DISSABTE 25 DE MAIG DE 2024 (10 h-14 h): trobada final presencial amb la comunitat docent participant en els tres projectes impulsats per la Red PLANEA en el curs 2023/24. Aquesta tindrà lloc en el Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC, València).
  • Seguiment per part de la Red PLANEA després de la finalització de les formacions, tant en el curs 2023/24 com en futurs anys.

OBSERVACIONS//

Se seleccionaran 15 centres d’educació infantil per ordre d’inscripció a través del/la docent que s’inscriga en aquesta convocatòria (veure Condicions). Es donarà prioritat als centres de titularitat pública per tractar-se d’una col·laboració amb el CMCV-Consorci de Museus de la Comunitat i PLANEA: Red de arte y escuela. Se seleccionaran almenys tres centres de cada província de la Comunitat Valenciana.

És recomanable (encara que no obligatori) formar equip per a implementar el projecte. El/la docent inscrit/a i admés/a tindrà fins al 20 de setembre, 23:59 h, per a conformar el grup multidisciplinari de professorat participant (nom i cognoms, DNI, correu electrònic) en la formació i comunicar-lo al CEFIRE artisticoexpressiu a través del correu electrònic: 12400792.plasticavisual@edu.gva.es

Per a poder rebre la caixa de recursos en el centre s’haurà de presentar un projecte planificat en el qual s’indique com s’aplicarà la proposta al llarg del curs. En la primera sessió de formació del dia 23 de setembre (CCCC, València) es donaran les pautes per a la seua elaboració i tindreu fins al 6 d’octubre (inclòs) per a lliurar-lo a través de la plataforma AULES. Posteriorment, s’enviaran les caixes als centres educatius corresponents.

Aquesta caixa de recursos arriba a l’aula per a quedar-se i ser activada. En cas que, per diferents motius, aquestes no siguen empleades ha de retornar-se a la Red PLANEA la totalitat dels materials.

L’assistència a les sessions presencials i en línia és obligatòria.

Tots els participants obtindran la mateixa certificació de 30 hores.