REC RÀDIO EXPRESSIÓ CREATIVA. Recursos creatius per a l’experimentació radiofònica.

Inscripcions ACÍ

OBJECTIUS//

• Desenvolupar un projecte artístic a l’aula a través de l’experimentació radiofònica.
  • Practicar l’us tècnic d’una estació de ràdio i l’ús adequat dels diferents dispositius que la componen.
  • Fomentar la comunicació verbal, tant oral com escrita.
  • Desenvolupar continguts a partir de les diferents matèries escolars a través de la creació de podcasts.
  • Incentivar els processos d’investigació per a crear contingut.
  • Generar contingut accessible per a compartir en plataformes virtuals.
  • Potenciar el treball en equip.
  • Oferir recursos creatius al professorat de centres d’educació primària.

CONTINGUTS//

Aquest projecte formatiu s’activa a partir d’una caixa de recursos creatius per a educació primària dissenyada per Clara Molinicos al voltant de la creació radiofònica per a la Red PLANEA: arte y escuela.

L’univers radiofònic ofereix infinites possibilitats vinculades amb el desenvolupament educatiu quan es troba dins d’una aula. REC RÀDIO EXPRESSIÓ CREATIVA convida a crear continguts relacionats amb les diferents matèries escolars des d’un altre punt de vista: l’expressió oral. A través de la creació d’un podcast és possible dur a terme un camí transversal que recórrega diferents àrees de coneixement, de tal manera que puguen convergir sabers en connexió amb la classe de llengua, música o tecnologia en conjunció amb conceptes de matemàtiques, ciències naturals o idiomes. L’elaboració d’un guió radiofònic, la creació d’una sintonia, l’enregistrament d’un podcast o la posada en marxa de dinàmiques experimentals que s’acosten a l’art sonor, componen algunes de les pràctiques que proposa aquest recurs, les quals estan adaptades als diferents nivells d’aprenentatge de l’educació primària.

MATERIAL DIDÀCTIC//

La caixa de recursos inclou:
Equip de ràdio: taula de mescles, micròfons, auriculars i cablejat.
Guia tècnica explicativa del muntatge del dispositiu radiofònic així com una introducció a l’Ús del programari i a la connexió de la taula d’àudio amb l’ordinador.
Guia didàctica on trobar diferents pràctiques a desenvolupar adaptades als diferents nivells d’aprenentatge.

PROJECTE FORMATIU//

• DISSABTE 23 DE SETEMBRE 2023 (10 h-14 h): trobada inicial presencial en el Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC, València).
  • DIJOUS 9 DE NOVEMBRE 2023, 8 DE FEBRER I 25 D’ABRIL 2024 (17.30 h-19.30 h): 3 sessions de formació en línia (Teams) de 2 hores de duració amb Clara Molinicos. Acompanyament remot per part de la creadora durant tot el procés.
  • DISSABTE 25 DE MAIG 2024 (10 h-14 h): trobada final presencial en el Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC, València). Amb la comunitat docent participant en els tres projectes impulsats per la Xaraxa PLANEA durant el curs 2023/24.
  • Seguiment per part de la Red PLANEA després de la finalització de les formacions, tant en el curs 2023/24 com en futurs anys.

OBSERVACIONS//

Se seleccionaran 16 centres de primària per ordre d’inscripció a través del/la docent que s’inscriga en aquesta convocatòria. Es donarà prioritat als centres de titularitat pública per tractar-se d’una col·laboració amb el CMCV-Consorci de Museus de la Comunitat i PLANEA: Red de arte y escuela. Se seleccionaran almenys tres centres de cada província de la Comunitat Valenciana.

És recomanable (encara que no obligatori) formar equip per a implementar el projecte. El/la docent inscrit/a i admés/a tindrà fins al 20 de setembre, 23:59 h, per a conformar el grup multidisciplinari de professorat participant (nom i cognoms, DNI, correu electrònic) en la formació i comunicar-lo al CEFIRE artisticoexpressiu a través del correu electrònic: 12400792.plasticavisual@edu.gva.es

Per a poder rebre la caixa de recursos en el centre s’haurà de presentar un projecte planificat en el qual s’indique com s’aplicarà la proposta al llarg del curs. En la primera sessió de formació del dia 23 de setembre (CCCC, València) es donaran les pautes per a la seua elaboració i tindreu fins al 6 d’octubre (inclòs) per a lliurar-lo a través de la plataforma AULES. Posteriorment, s’enviaran les caixes als centres educatius corresponents.

Aquesta caixa de recursos arriba a l’aula per a quedar-se i ser activada. En cas que, per diferents motius, aquestes no siguen empleades ha de retornar-se a la Red PLANEA la totalitat dels materials.

L’assistència a les sessions presencials i en línia és obligatòria.

Tots els participants obtindran la mateixa certificació de 30 hores.