Aula ciclista: projecte de ciclisme en el centre educatiu

Curs semipresencial de 30 hores – Castelló de la Plana (CEFIRE Artisticoexpressiu – UJI) // octubre de 2023

Formació de la convocatòria d’Administracions Públiques (només per a personal docent, funcionari de carrera o interí i personal tècnic educatiu, en actiu i amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d’Educació i Cultura).

Inscripcions clica ací

OBJECTIUS //

• Introduir al professorat en el context sociohistòric de l’ús quotidià de la bicicleta.
  • Donar a conèixer la normativa bàsica relacionada amb la bicicleta i amb un ús segur.
  • Mostrar els beneficis de la bicicleta: salut, mobilitat sostenible i amable, ecologia, benestar, etc.
  • Promoure l’apoderament del professorat en la resolució d’incidències i ajustos mecànics. Manteniment bàsic de la bicicleta.
  • Fomentar en el professorat la iniciació de l’alumnat en el maneig de la bicicleta, i el progrés en l’adquisició d’habilitats per a un major control en el seu ús.

CONTINGUTS //

• Directrius per a la iniciació en el maneig de la bicicleta de l’alumnat que no han muntat abans.
  • Aspectes necessaris per a l’adequat ajust dels accessoris de seguretat ciclista.
  • Manteniment i neteja de la bicicleta de forma no agressiva.
  • Organització d’itineraris grupals en bicicleta.
  • Desenvolupament d’itineraris temàtics i de promoció del patrimoni històric i natural.
  • Actuació sobre les incidències habituals i resolució de problemes mecànics en excursions grupals en bicicleta.
  • Habilitats de conducció i de maneig de la bicicleta en grup.
  • Ferramentes i accesoris bàsics per a l’autonomia en ruta.

CALENDARI I HORARIS //

• Dues sessions per videoconferència (Teams) els dies 3 i 5 d’octubre, i una sessió presencial en el CEFIRE Artiscoexpressiu (UJI – 17 d’octubre).
  • Dues sessions presencials amb rutes en bicicleta: 21 d’octubre, ruta urbana per Castelló ciutat; 28 d’octubre, ruta interurbana per la zona de Castelló.
  • Treball a distància amb la plataforma AULES.

EQUIP DE PONENTS AULA CICLISTA //

• Antonio Moreno