Rapsodes 2023

Rapsodes: del rap a la cançó tradicional

INSCRIPCIONS

Dirigit a:

Docents de centres educatius que participen en el projecte d’intercanvi escolar d’alumnat de centres públics Rapsodes 2023.

Curs a distància del 5 d’abril al 30 de juny

RESOLUCIÓ de 6 de març de 2023, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen assignacions econòmiques per a la realització dels projectes d’intercanvis escolars d’alumnat de centres públics FIL 2023 i Rapsodes 2023 per a millorar la competència comunicativa i afavorir la cohesió lingüística per al curs 2022-2023. [2023/2501]

IMPORTANT:
Almenys un professor o professora de cada centre participant en la convocatòria de projectes d’intercanvis escolars d’alumnat de centres públics Rapsodes 2023 o la indicació que ja s’ha realitzat aquesta formació en cursos anteriors.

Observacions

-Es tracta d’un curs a distància tutoritzat a través de la plataforma AULES amb materials didàctics de consulta relacionats amb la convocatòria Rapsodes i dues sessions TEAMS a distància:

El curs finalitzarà el 30 de juny  amb la pujada a AULES d’exemples de treballs realitzats en els centres en col·laboració amb els artistes que hi participen.

Objectius:

Conèixer les principals característiques de la cançó improvisada, temàtica del projecte Rapsodes 2023.
Aprendre a escriure lletres a partir de diversos elements literaris.
Entendre el mecanisme per crear i adaptar bases musicals a una determinada lletra.
Saber interpretar amb l’alumnat cançons d’estil rap i tradicional.
Promoure una actualització pedagògica en l’àmbit artisticoexpressiu, afavorint el treball col·laboratiu i en context.
Fomentar l’expressió artística i/o física com a generadores de coneixement, potenciant el pensament divergent i la creativitat.

Continguts:

Cançó improvisada: música tradicional i rap.
Elements per a la creació literària: rima, compàs, estructura o tema.
Creació de bases musicals de diversa índole.
Estratègies per a la interpretació de la cançó improvisada a l’aula.

Videoconferències:

4 de maig de 17:30 a 19: 30 H // Marta Margaix Diez “La música tradicional a l’aula”

10 de maig de 17:30 a 19: 30 H // Alfons Pérez Daràs – Malparlat “El Rap i el Valencià”