Ciclisme paralímpic, adaptat i inclusiu

23AE96IN080 – “Ciclisme paralímpic, adaptat i inclusiu”.

Curs semipresencial: dues sessions a través de Teams (31 de març i 28 d’abril), una sessió presencial en la Universitat Politècnica de València (dissabte 1 d’abril), més treball en l’aula virtual (Aules).

Informació i inscripcions clica ací

OBJECTIUS //

• Generar oportunitats per a la realització d’activitats a alumnes amb discapacitat i sense.
  • Conéixer la pràctica esportiva inclusiva de persones amb discapacitat a les escoles.
  • Millorar les condicions psíquiques i físiques evitant així l’exclusió social.
  • Afavorir la inclusió social.
  • Iniciació i captació de promeses al ciclisme adaptat.
  • Promoure el ciclisme adaptat entre les persones amb discapacitat.
  • Mostrar als professors materials i sessions d’entrenaments adequats per a la pràctica esportiva adaptada.
  • Fomentar la participació en les diverses proves d’esports inclusius.
  • Participació en activitats extraescolars a través de la seua adaptació per a fer-les inclusives

CONTINGUTS //

• MÒDUL 1: EL CICLISME PARALÍMPIC:
  • Introducció al Ciclisme adaptat, paralímpic i Inclusiu. (L’evolució del ciclisme paralímpic, organització del ciclisme a Espanya, el campionat CESSA). Formadora Begoña
  • L’elegibilitat en el ciclisme paralímpics. Les diferents classes competitives del ciclisme. Formador Cesáreo.
  • Triciclos, tàndems, bicicletes de mà i adaptacions del material esportiu. Formadora Begoña.
    Pas del ciclisme escolar, al ciclisme de club i al ciclisme competitiu. Formador Félix García.
  • MÒDUL 2: EL CICLISME ADAPTAT I INCLUSIU PER A XIQUETS/ES:
  • Treball del ciclisme adaptat a les aules. Com aconseguir una activitat inclusiva i adaptada a la nostra aula. Formador Marcelo.
  • Adaptacions dins del ciclisme segons la discapacitat, com aconseguir mitjançant dinàmiques la participació de tots els alumnes en la inclusió. Formador Marcelo.
  • Activitats lúdiques per a fomentar el ciclisme a l’aula, com treballar amb
    persones amb paràlisi cerebral. Formador Maurice Far Eckhard.

PONENTS //

• Ruth Aguilar: Presidenta del club UNLIMITED WHEELS i Associació ACTIVATE SPORTS. Diplomada gestió esportiva II Focus en Esport. Trainer Paralímpica. Tècnic superior en esports per a persones amb discapacitat. Docent de personal sanitari.
  • Félix García: seleccionador de ciclisme Paralímpic.
  • Begoña Luis Pérez: directora tècnica esportiva de l’Equip Cofidis de promeses paralímpiques del ciclisme.
  • Cesáreo López: cap dels serveis mèdics de la Real Federació Espanyola de Ciclisme RFEC.
  • Marcelo Escudero: membre de la comissió Nacional de ciclisme adaptat i delegat tècnic de la Real Federació Espanyola de Ciclisme RFEC.
  • Maurice Far Eckhard: Ciclista paralímpic referent amb paràlisi cerebral, llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport.
  • Ricardo Ten: esportista paralímpic de natació adaptada i ciclisme adaptat en pista i en ruta.
  • Antonio Moreno: Psicòleg de l’Esport especialitzat en Ciclisme. CABEZA DE CARRERA: Assessorament i preparació psicològica amb esportistes. Membre junta directiva de la federació Valenciana de ciclisme Comunitat Valenciana FCCV.

Formació finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU //