A-Judo inclusiu: tractament curricular del Judo en Educació Física per a prevenir el bullying amb persones amb discapacitat

23AE96IN076 – A-Judo inclusiu: Tractament Curricular del Judo en Educació Física per a prevenir el bullying amb persones amb discapacitat

Curs semipresencial 20 hores.

Castelló, del 22 de maig a l’1 de juny de 2023.

24 d’abril de 2023

Informació i inscripcions clica ací

OBJECTIUS ESPECÍFICS

• Reconéixer i entendre la diversitat per a facilitar la participació de l’alumnat amb discapacitat.
  • Justificar les possibilitats que ofereix el judo per a la inclusió de l’alumnat amb discapacitat a través del foment de climes positius, empatia, moralitat, control de la impulsivitat, tolerància i respecte.
  • Conéixer i dominar el marc legislatiu actual referent a la diversitat i inclusió de l’alumnat en el sistema educatiu (Decret 195/22; Decret 104/2018; Ordre 20/2019).
  • Establir pautes per a introduir en el currículum el disseny universal per a l’aprenentatge (*DUA) per mitjà d’una proposta pràctica basada en el judo.
  • Aprendre a dissenyar i implementar tasques i adaptacions basades en l’ús del material, els espais o els canals comunicatius en funció de les característiques específiques de cada grup de discapacitat.

CONTINGUTS

• Sensibilització cap a la discapacitat a l’aula d’educació física.
  • Marc normatiu sobre inclusió en el sistema educatiu actual (Decret 195/22; Decret 104/2018; Ordre 20/2019)
  • Disseny universal per a l’aprenentatge (DUA): principis, pautes i exemples basats en el judo.
  • Disseny i estratègies bàsiques per a l’adaptació de tasques inclusives a l’aula.
  • Disseny de progressions accessibles i segures per a la implementació d’exercicis basats en el judo.
  • Estratègies per al desenvolupament de la competència emocional i social en Educació Física.

PONENTS

• Carlos Montero Carretero