Dansa contemporània: incloent la dansa, incloent amb la dansa.

23IN99IN048 -Dansa contemporània: incloent la dansa, incloent amb la dansa. Gener de 2023

Informació i inscripcions clica ací

OBJECTIUS //

• Entendre el concepte d’inclusió com a participació significativa de l’alumnat en educació física.
  • Sensibilitzar-se cap a diferents tipus de discapacitat i severitats.
  • Conéixer els principis bàsics per a la inclusió d’alumnat amb Trastorns del Neurodesenvolupament (Discapacitat Intel·lectual, Trastorn de l’Espectre Autista, etc.)
  • Conéixer els principis bàsics per a la inclusió d’alumnat amb discapacitat física
  • Conéixer els principis bàsics per a la inclusió d’alumnat amb discapacitats sensorials (i.e., visual i auditiva).
  • Familiaritzar-se amb divers material adaptat i el seu ús per a potenciar la participació de l’alumnat amb discapacitat.
  • Compartir i experimentar bones pràctiques dins de l’aula d’educació física.

CONTINGUTS //

• Aspectes claus de l’escola inclusiva
  • La dansa contemporània com a eina que potencia la inclusió i el respecte de les diversitats creant consciència de les possibilitats que ens brinda el cos.
  • La dansa com una manifestació artística contemporània generadora de preguntes, que fomenta la reflexió i el pensament crític front a les desigualtats.
  • Activitats que fomenten la participació de tot el grup, eludint aspectes relacionats amb el rendiment i la competició. El treball en equip, respectant la diversitat i els diferents ritmes d’aprenentatge dels i les participants. Marc d´acció que facilite situacions per promoure la igualtat.
  • La dimensió creativa, les produccions pròpies i les d’altres com a identitat.
  • Activitats i propostes que fomenten la supressió dels encasellaments, els llocs comuns i les fronteres que s’estableixen des dels mitjans de comunicació i la cultura de l’entreteniment.
  • Vincles entre art i educació, l’intercanvi de coneixements i experiències entre professionals del món de l’educació i de l’art, treball conjunt per a produir canvis en la societat.
  • Metodologia i activitats relacionades amb els continguts anteriors aplicables als centres educatius

PONENT //

Vicent Gisbert Soler:

• Artista multidisciplinari que resideix i treballa a València. Està molt implicat en el desenvolupament de projectes en els quals utilitza el cos, el moviment i el llenguatge audiovisual com a principals eines per a la creació.
  • Vicent Gisbert no està interessat en l’entreteniment. Entén l’espai de presentació com un lloc on compartir, sentir i reflexionar, partint sempre d’una posada en escena molt simple, fascinat pel repte de convertir el senzill en complicat. Qüestionant els límits dels formats. Treballa en les seues peces buscant la implicació mental i emocional del qual observa perquè el desenvolupament d’elles no depenga exclusivament d’ell.