Art Thinking. El pensament artístic com a eina de transformació docent

Last Call!!! 📣📣 ÚLTIMES PLACES per a la formació Art Thinking. El pensament artístic com a eina de transformació docent. Amb MARÍA ACASO.

Podeu inscriure-vos mitjançant aquest formulari extraordinari: ACÍ.

No es podrà utilitzar els procediments habituals d'inscripció

FORMACIÓ PRESENCIAL al Centre Municipal de les Arts Rafel Martí de Viciana de Borriana.

Mitjançant aquest curs presencial de 20 hores els assistents es replantejaran com implementen les seues assignatures emigrant cap a formes noves on el pensament artístic siga el motor de generació de coneixement. Entenent les arts com una metodologia i no sols com un contingut, mitjançant aquesta formació seran capaces de manejar eines que desperten en els seus estudiants el desig per aprendre i en ells mateixos, el seu desig per ensenyar.

El procés que implementarem estarà a mig camí entre una activitat formativa i un projecte de transformació curricular en el qual cada docent entendrà la seua assignatura com un projecte d'innovació educativa que es desenvoluparà en cinc mòduls presencials.

MARÍA ACASO//

Cap del servei educatiu del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia (Madrid). Ha sigut descrita com una de les actuals líders a Espanya i Llatí Amèrica dins del denominat com a Revolució Educativa.

La seua principal línia de treball consisteix a evidenciar l'obsolescència del sistema educatiu actual i desenvolupar pràctiques educatives alternatives. Porta més de vint anys transformant l'educació a través de les seues xarrades, els seus llibres, el seu blog, les seues classes i els seus projectes, instant a aquells que encara han fet l'últim pas, a llançar-se per complet a executar el canvi.

És sòcia fundadora del col·lectiu d'art + educació Pedagogías Invisibles.

Ha desenvolupat projectes en les principals universitats i centres d'art internacionals. Alguns d'aquests projectes han sigut desenvolupats en la Hoschule der Künste Berne (Berna), Universität zu Köln (Alemanya), Universitat Autònoma de Mèxic, The Bergen National Academy of TheArts (Noruega), NYU, Colby College, The New School of Social Research, The School of the Arts Institute of Chicago, Harvard i Stanford (als EUA).

En el terreny dels museus ha treballat en KHW (Alemanya), Alumnes 47 i Laboratori d'Art Albereda (Mèxic), LCE, MUSAC, Cac ses Voltes (Espanya), Museu de la Memòria (Xile), la 9 Biennal de Mercosur (el Brasil), Lloc a Dubtes, NC-Art, Museu de Antioquia i Museu d'Art Modern de Medellín (Colòmbia), Culturgest (Portugal) o MOMA i Getty Museum (els EUA).

És Presidenta del Comité Assessor en Art Ciutadà de la Fundació Carasso a Espanya des de 2016. Ha publicat nombrosos llibres entre els quals destaquen Art Thinking. Com transformar l'educació a través de les arts (2017, Paidós) i rEDUvolution: fer la revolució en l'educació (2013 Paidós) amb set edicions.

CONTINGUTS //

Mòdul 1

Portar a classe un meló d'alger. Què és el Art Thinking i per què és necessari.

Mòdul 2

Un meló d'alger. Redissenyar la meua assignatura a través del Art Thinking.

Mòdul 3

Un meló d'alger en la meua taula. Seguiment de projecte.

Mòdul 4

Un meló d'alger al pati. Seguiment de projectes.

Mòdul 5

Melons d'alger per a totes. Presentació i reflexió sobre la implementació de projectes.

CALENDARI //

SESSIÓ 1