Projectes

Projecte Cent d’Estellés (1924-2024).

Projecte de la llana i les fibres naturals.

Dins del projecte de la llana i les fibres naturals, l’alumnat de primària de l’aulari de Beniatjar han realitzat un atrapasomnis amb fil de cotó, fusta i elements decoratius. En aquesta activitat han treballat la motricitat fina, la creativitat i les figures geomètriques planes a través de les fibres naturals. Han quedat molt bonics!

Projecte APS

L’aprenentatge per servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. L’aprenentatge servei és, doncs, un projecte educatiu amb utilitat social. L’aprenentatge millora el servei a la comunitat, perquè aquest guanya en qualitat, i el servei dóna sentit a l’aprenentatge, perquè allò que s’aprén es pot transferir a la realitat en forma d’acció.

És per això que l’alumnat d’infantil i primària de l’aulari de Beniatjar han elaborat crema de llavis, olives trencades, sabó casolà i un ciri amb cera natural per a cada iaio i iaia major de 75 anys de la població. El projecte ha sigut molt educatiu i emotiu a la vegada!

Projecte de teixir amb fibres naturals: canya, vímet i espart.

Maig 2023

Fa molts segles que homes i dones de diferents cultures fan servir les fibres vegetals per teixir i per crear des de cistelles a joguines, passant per vestits, barrets, sabates, instruments musicals… Teixir és una habilitat estructurada: davant i darrere, per dalt i per baix, en passes dues i en deixes una, esquerra i dreta.

En aquest projecte que compartim tota la comunitat educativa, treballem amb fibres vegetals naturals com la canya, el vímet o l’espart i aprendrem una tecnologia antiga: lligar, creuar i entrellaçar per crear diferents eines. Tot un repte per a les nostres mans!

Projecte “Els cucs de seda”

Projecte upstander for diversity.

Aquesta és una activitat que hem fet al voltant de la prevenció de la violència. L’actuació s’ha dut a terme amb tot l’aulari i han sigut els xiquetes i xiquets dels grups de 4t, 5é i 6é els qui han explicat a la resta de companyes i companys algunes cosetes respecte a que significa ser observador upstander i dins del projecte upstander for diversity, estem coneguent les 5D’s per ser aliats per la pau i la solució dialogada dels conflictes.

Projecte de la llana.

Relacionat amb el tema de l’hivern i la llana, l’alumnat de 5 anys, 1r, 2n i 3r elaboren en el teler la seua bosseta. És un treball de molta concentració i perseverança al treballar amb la punteta dels dits, estan treballant nous esquemes mentals que els valdrà per a assolir nous reptes. L’alumnat d’infantil de 2, 3 i 4 anys cusen en un taulell. Què orgullosos estan del seu treball!

Visita a les ovelles de Rufino!

11-1-23

Projecte Weleda

Els nostres patis han sigut un dels triats per als finalistes del Premi Weleda Open Garden 2021, un concurs que premia els millors patis d’Espanya en quant a la biodiversitat. El nostre Cra va decidir llançar-se al concurs quan ho vam proposar al claustre i a les famílies i vàrem optar formar part d’aquesta iniciativa. Ho hem fet amb un hort escolar biodinàmic, un hotel d’insectes i un lombricompostatge.

Projecte d’innovació educativa (PIE) sobre Patis actius.

Otos

Beniatjar

Projecte de la llana (ABP)

Projecte del paper

Excursió al Museu del paper de Banyeres de Mariola.