- Com naix el projecte?
- Aquest projecte naix amb la finalitat de promoure l’estudi de les humanitats al centre i completar la formació dels alumnes que cursen Llatí o Filosofia a 4t d’ESO o la modalitat del Batxillerat Humanístic.
- Departaments implicats: Cultura Clàssica, Geografia i Història, Filosofia i Religió.
- Assignatures implicades en el projecte: Llatí, Grec, Filosofia, Història del Món Contemporani i Religió.
- Objectius del projecte
- Conéixer la història de Peníscola i del seu entorn, des dels seus orígens fins a l’actualitat, in situ i a partir dels documents històrics de què disposem.
- Donar-li valor al patrimoni històric, cultural, artístic i religiòs que ens envolta.
- Millorar la formació en llengües clàssiques de l’alumnat amb l’estudi de textos en llatí i grec que guarden relació en el nostre entorn, com inscripcions o documents històrics.
- Fomentar la companyonia i el treball cooperatiu entre l’alumnat mitjançant la realització de tasques en grup les eixides extraescolars a nivel local i regional.
- Accions que realitzem
- CONCURS HUMANITATS: Cada mes es proposa un enigma relacionat en una ciutat important per a la història d’Europa, amb una pregunta per a cada una de les matèries implicades en el projecte, per al qual els alumnes han de realitzar una xicoteta investigació per esbrinar la resposta.
- RACÓ DE LES HUMANITATS: Espai visible per a tot el centre per a donar difusió al projecte i a les activitats que anem realitzant.
- EIXIDA LOCAL “INSCRIPCIONS LLATINES DE PENÍSCOLA”: Gimcana per les diferents inscripcions en llatí del casc històric de la localitat
- EIXIDA LOCAL “CONNECTEM AMB LES ARRELS DE PENÍSCOLA”: Visita/gimcana a alguns dels monuments de la ciutat per treballar la seua importància histórica i artística
- PARTICIPACIÓ DEL CENTRE EN EL CONCURS NACIONAL DE CULTURA CLÀSSICA “ODISEA”
- EIXIDA ALS LUDI SAGUNTINI: Eixida a la ciutat de Sagunt en el marc dels Ludi Saguntini per a realitzar tallers de cultura clàssica i veure una obra de teatre clàssic.
- EIXIDA A VINARÒS: Visita a diferents monuments de la població i gimcana per treballar la seua història i patrimoni.
- Altres accions per a potenciar les humanitats (tallers d’escriptura, activitats…)