8 DE MARÇ: DONES DE CINE!

El divendres dia 8 de març vam celebrar al centre el dia de la Dona. Aquest curs vam decidir treballar aquesta data aprofitant el tema transversal del cinema, així que vam titolar la jornada com a “Dones de Cine”.

Durant els dies previs, cada classe havia escollit a una dona relacionada amb el cinema i havia realitzat una recerca d’informació i una manualitat emprant la tècnica del pintor Andy Warhol amb la imatge de la dona escollida. A més, a les aules s’havia treballat també la cançó de la cantant Rozalén “Las hadas existen”, homenatge líric que la cantant feu a les dones que ens rodegen.

Així doncs, amb la feïna preparada ens vam reunir tots i totes al pati de Primària, i ambientats amb bandes sonores instrumentals relacionades amb les protagonistes escollides, l’alumnat de cada classe va anar presentant les seues eleccions, resaltant el treball i la valentia de cadascuna d’elles. Vayana, Mérida, Mulán, Meryl Streep, Enma Watson, Alice Guy, Maite Ruiz de Austri… van ser algunes de les homenatjades.

Finalment, l’alumnat de 6é va realitzar una performance col·laborativa basada en poemes i lletres de cançons que reclamen la igualtat entre els homes i les dones arreu del planeta.

A continuació, formant un gran cercle vam cantar tots i totes juntes la cançó de Rozalén.

Feliç dia de la Dona per a totes!