El CEIP Domínguez Roca, es troba situat al poble de Petrés, que té a dia d’avui una població censada de 999 habitants.

La nostra població es troba situada a la Comarca del Camp de Morvedre, i a la subcomarca de la Baronia, actuant com a la ciutat de Sagunt, de la que dista la nostra població a 3,6 quilòmetres. Situat a la part baixa de la vall del riu Palància, el relleu del terme presenta solament tres accidents importants: el riu, que limita el terme pel sud, i les muntanyes de la Rodana i  la Ponera, els vessants de les quals penetren pel nord, arribant a una altitud màxima de 185 m en un tossal d’arenisques triàsiques que s’alça al nord-oest de la població. Aquestes dues elevacions s’inclouen dins de la Serra Calderona

Pel que fa al seu clima, és típicament mediterrani; està envoltat d’horta i séquies d’època romana que van ser desenvolupades i ampliades pels musulmans. El sòl no conreat correspon al llit del Palància, molt ample en este sector, i a muntanyes, cobertes amb vegetació de romer, farigola, camamirla, carrasca, esparreguera, murta i pins.

A nivell històric, la seua població compta amb diverses edificacions medievals, que denoten la importància de la població durant aquesta època (el castell-palau dels Barons de Petrés, l’almàssera, el forn i diversos aljubs).

Pel que fa a l’economia, històricament estava basada en l’agricultura, però a dia d’avui la majoria de la seua població es dedica a diversos sectors secundari i terciari de la població veïna de Sagunt, i de València.

Vista del CEIP i el poble de Petrés des de La Rodana

Has de saber d’on vens per saber on vas

El CEIP Domínguez Roca, va formar part durant més de 20 anys del CRA BARONIA BAIXA, el qual estava conformat pels aularis de Gilet, Albalat dels Tarongers i Petrés. Aquest CRA, gràcies al treball del seu professorat va anar augmentant el seu alumnat, fins convertir-se en els darrers cursos en un centre de més de 20 unitats. Així, els curs 2019-20 el seu claustre i el consell escolar, per unanimitat,  va votar i per tant aprovar, la seua dissolució.

El curs 2021-22, es va encentar amb la creació de tres CEIPS independents que prengueren com a noms, aquells que tenien abans de la creació del CRA.

A dia d’avui, a Petrés, comptem amb uns 150 alumnes. El nostre alumnat prové de la nostra població i de la veïna Sagunt, donant-se també el cas d’alguns xiquets i xiquetes que venen de Gilet o Albalat, ja que donada la seua proximitat, les famílies es veuen atretes per les característiques i l’entorn del nostre centre a l’hora de matricular als seus fills i filles.

En quant a l’edifici del nostre centre, es va inaugurar el curs 2007-08, i es va configurar com un 2+3, es a dir, 2 aules d’infantil i 3 de primària. A poc a poc, els seu alumnat ha anat augmentant fins a consolidar-nos com a centre complet. Actualment estem afegits al Pla Edificant per fer ampliacions i poder oferir les millors infraestructures als nostres xiquets i xiquetes.