Escape Room

PROVES HOMOLOGADES PER A L’OBTENCIÓ DEL CERTIFICAT DE NIVELL A2 D’ANGLÉS I DE FRANCÉS

Requisits

  • Setze anys coplits l’any de la prova
  • Estar matriculat en el nostre centre

Proves

  • El nostre centre realitza  proves de Nivell Bàsic (A2) d’ANGLÉS i de FRANCÉS.
  • La prova homologada s’articularà en quatre destreses: comprensió escrita (CE), comprensió oral (CO), expressió escrita (EE) i expressió oral (EO).

Calendari prova curs 23-24

Desenvolupament de la prova

  • L’alumnat haurà d’aportar en la prova: DNI/NIE.
  • Alumnat amb necessitats educatives especials podrà tindre una adaptació de duració i condicions de realització. Haurà d’acreditar certificació de la seua discapacitat en el moment d’entregar la sol·licitud de participació.

Avaluació

  • Cadascuna de les destreses de què conste la prova representarà un 25% de la nota final. Per a aprovar i obtindre així el certificat del Nivell Bàsic serà necessari obtindre, almenys, el 50% de la puntuació total possible en cadascuna de les quatre destreses.
  • S’avalua com a APTE o NO APTE. Per a obtindre l’APTE, s’ha d’obtindre un percentatge de puntuació mínim del 65%.

Certificació

  • La pots sol·licitar en la Secretaria del centre
  • L’alumnat que no obtinga el certificat del Nivell Bàsic podrà sol·licitar l’expedició d’una certificació acadèmica si haguera aconseguit el domini requerit en alguna o en diverses destreses de la prova homologada. Aquesta certificació “parcial” no eximeix de l’obligatorietat de realitzar la prova completa per a obtindre el certificat en posteriors convocatòries.

Reclamacions

  • Per escrit, en el termini de 3 dies hàbils després de la publicació de les qualificacions.

Normativa

Tancat de la Pipa amb l’alumnat de biologia i geologia de 4t d’ESO

Iniciem l’eixida des del Port de Catarroja en una barca tradicional típica de l’Albufera que ens acosta fins a la Pipa, on ens rep el personal tècnic d’este espai tan singular. Allí ens expliquen les pressions que patix el Parc Natural de l’Albufera i la importància del Tancat com a reserva de biodiversitat gràcies al procés de millora de la qualitat de l’aigua que es realitza en els seus filtres verds i llacunes. Posteriorment ens acostem a un punt d’observació d’aus dins del Tancat des d’on, proveïts de prismàtics i unes guies, tractem d’identificar les que observem. Finalment, des de l’alt del centre d’interpretació, contemplem l’Albufera i tota l’extensió d’estes 40 ha recuperades a l’arrossar. L’itinerari de retorn, de nou amb barca, l’ampliem amb una xicoteta navegació per la llacuna abans de tornar al Port de Catarroja.

MÚSICA POPULAR URBANA AL LLARG DEL TEMPS

L’alumnat de 4t d’ESO del nostre centre (que està cursant l’optativa de música), després d’haver treballat la història de la música popular urbana, ha elaborat un llistat amb les cançons que ells han considerat més representatives de cada dècada. En el següent document, podreu encontrar una breu ressenya de cadascuna d’elles i l’enllaç per poder escoltar-les. Esperem que us agraden

Andrés Marco Bru

Llista de cançons

Visita al Museu de Prehistòria de l’Àmbit Sociolingüístic de 1r d’ESO.

Durant el mes de març els grups de 1r d’ESO han visitat les col·leccions del Museu de Prehistòria de València acompanyats dels professors de l’Àmbit Sociolingüístic. Va ser una visita guiada pel personal especialitzat en didàctica del museu i ens va permetre conéixer moltes més coses sobre la Prehistòria i sobre les restes arqueològiques d’aquest període que trobem en el nostre territori.

DIA DE L’ESPORT I CURSA SOLIDÀRIA

Escrit per: Enrique Layunta Nácher

Hui ha sigut un dels millors dies del curs tant per a l’alumnat com per al professorat, almenys un dels dies més esperats, perquè hem celebrat el “Dia Interncional de l’Esport” de manera avançada, que com vostés saben, es celebra el dia 6 d’Abril.

En aquesta segona edició, han participat 475 alumnes de manera directa en una cursa de 2 quilòmetres, a més d’altres 25 alumnes de Segon de Batxillerat que han estat en els punts de control al llarg de la cursa i 3 alumnes més filmant l’esdeveniment per a l’assignatura de Comunicació Audiovisual. En definitiva, han participat en l’esdeveniment 503 persones, és a dir, més de la meitat de l’alumnat, més 25 professors/es que també van participar.

El començament de la cursa ha pres lloc en el Carrer de L’esport, just a l’entrada del centre. Enguany ha sigut molt emotiva perquè tothom ha pogut presenciar l’eixida, destacant la presència de Regidors de l’Ajuntament i membres de La Creu Roja. A més a més, el nostre company Pepe Sánchez ha narrat la cursa com “Speaker” i hem tingut música de fons i un “arc d’eixida” patrocinat per “Atmosfera Sport”. En acabar la cursa l’alumnat ha sigut convidat a orxata i fartons per a reprendre forces per cortesia dels diferents patrocinadors “Granja Rinya”, “Cajamar”, “Consum”, “Restaurante Rodado”, “Juchris”, “Forn Azahar” i AMPA, que ha col·laborat de manera desinteressada també.

I és que, la cursa de hui no ha sigut una cursa més, sinó que ha sigut una CURSA SOLIDÀRIA en la que l’alumnat ha pogut col·laborar amb la donació d’aliments i productes higiènics a la Creu Roja. És a dir, el més important del dia de hui no ha sigut solament el fet de promocionar l’activitat esportiva entre els més joves, sinó que en paraules dels nostres amics de la Creu Roja: “també el fet de col·laborar amb famílies necessitades i crear consciència de la importància i la necessitat que suposa, així com la labor que estan realitzant”. Segons apunta el president de la Creu Roja comarcal L’horta Sud, Ramón Dasí: “els alumnes no són conscients del que suposa donar un quilo d’arròs i la gran ajuda que suposa per a una família. La nostra labor és explicar als pares i als xiquets que s’acosten a donar, per a què serveixen i quina fi tenen els aliments perquè les persones siguen conscients del que donen. A més que estos aliments es queden ací en la zona de l’Horta Sud”. D’altra banda, la Regidora d’Educació, Ana Martín, ha destacat els valors que en un esdeveniment com hui s’han pogut generar, com la convivència i la participació entre iguals a més del foment de la importància de l’activitat esportiva i l’exercici físic. Segons Ana: “en altres instituts i col·legis hi ha bons projectes i actes esportius però de la forma que s’ha celebrat hui, participant tanta gent al mateix temps i col·laborant amb una causa, no es fa en altres llocs”.

Hui podem dir que la celebració del Dia de l’Esport ha sigut un èxit total, i volem donar les gràcies a tothom que ha participat de manera directa i indirecta. I especialment a David Molina i el Departament d’Educació Física per la iniciativa i l’organització.

Enhorabona a tots els participants i en especial als tres primers a arribar a la meta: FACUNDO AGUSTÍN LÓPEZ PENNISI (1r), JOAQUÍN JOSEPH CLANCY SOLER (2n) y CÉSAR VIDAL VIDA (3r).

Resultats de la cursa.

EL TRIANGLE DE SIERPINSKI

Els alumnes de 1r de Batxillerat del nostre centre han realitzat un projecte on han construit el famós triangle de Sierpinsky. Aquest és un fractal que es pot construir a partir de qualsevol triangle. Els alumnes han construit una sèrie geomètrica fins al cinqué terme, fent servir una quantitat de 363 llaunes (3¹ + 3² + 3³ +3⁴ + 3⁵).
Ha estat un projecte molt enriquidor per ells, amb el qual han pogut conèixer el concepte de fractal, repassar el comportament de les sèries geomètriques i, per últim, ficar en practica el concepte de límit al calcular cap a quin valor tendeixen les àrees interiors conforme augmenta l’ordre del terme.

CONFERÈNCIA ONES GRAVITATÒRIES

Dijous 14 de març els alumnes de 2n de Batxillerat científic van assistir a la conferència “DESCOBRINT L’UNIVERS AMB ONES GRAVITATÒRIES” de la mà de Isabel Cordero, Doctora en Astrofísica per la Universitat de València. Actualment, Isabel és professora de Matemàtiques de la Universitat de València que participa activament en projectes d’innovació educativa i de divulgació científica, sent un membre actiu de l’Associació Sapiència.

En aquesta Conferència vam intentar entendre què són les ones gravitatòries i com hem aconseguit arribar a detectar-les 100 anys després de la predicció teòrica d’Einstein a conseqüència de la revolucionària teoria de la Relativitat General. La informació que ens proporcionen aquestes ones ens permet entendre un poc millor l’Univers que ens envolta. De la mateixa forma que les observacions de Galileu van revolucionar la nostra comprensió del món en el qual vivíem, amb les observacions d’ones gravitatòries estem obrint una nova finestra en l’observació i l’estudi de l’Univers.

Aquesta activitat forma part de l’acció Estimulant les vocacions científiques que ofereix un catàleg de conferències sobre la investigació més actual que es duu a terme la Universitat de València, amb la finalitat d’incrementar la cultura científica de la ciutadania i de fomentar les vocacions científiques.

JORNADA FALLERA

El passat dia 15 vam gaudir d’una jornada fallera en el centre amb un esmorzar solidari organitzat per l’AMPA.
La música va estar a càrrec de la Xaranga de l’IES Maria Carbonell, organitzada per Lola Agüir i Andrés Marco.
Vam rebre la visita de les falleres majors de Benetússer que van acudir acompanyades de l’alcaldessa i la regidora d’educació.
Moltes gràcies a l’alumnat i al professorat que va participar en la Xaranga, a l’AMPA, a les famílies que van col·laborar en l’esmorzar i a tot el personal del centre que va fer possible una entranyable jornada.

A l’IES Maria Carbonell i Sánchez “alcem el cap” i “alcem la veu”. 8M: Dia Internacional de les Dones.

Actualment, el feminisme segueix reivindicant la necessitat de que la igualtat siga una realitat. Estudis recents mostren que les dones encara no han adquirit eixa igualtat efectiva entre elles i els homes en totes les esferes. De fet, l’augment de la violència masclista en les últimes dècadesno és més que una trista prova de la situació que estem vivint.

Per aquest motiu, avui 8 de març, des de l’IES Maria Carbonell i Sánchez, hem posat el concepte d’IGUALTAT com a punt central d’una activitat que hem preparat amb moltes ganes i il·lusió: ‘MURAL: ALCEM EL CAP’. Aquesta activitat ens ha ajudat a comprendre millor què significa el concepte d’IGUALTAT d’oportunitats, tot fomentant un canvi en les actituds, els comportaments i els estereotips de gènere.

D’una altra banda, les i els alumnes de 1ESO han ‘alçat la veu’ a través d’una  actuació de percussió corporal a l’hora del pati, organitzada pel departament de música, amb la cançó de Maria Faubel.

Per últim, compartim amb tota la comunitat educativa el FANZINE escolar d’enguany, organitzat per l’Ajuntament de Benetússer. Han participatdiferents tutories i grups i han creat des de role-plays (2ESO) i fotobrodats (4ESO), a una llista d’SPOTIFY de cançons per la igualtat (1ESO) i un ranking de les millors pelis, sèries i videojocs feministes (1BAT). Estan genial! Podeu veure tot el que han fet a continuació:

TREBALL FET PEL NOSTRE ALUMNAT PER AL FANZINE.

El missatge és clar:

Cal prendre consciència de la necessitat de reivindicar la igualtat en la nostra societat i eliminar definitivamente les bretxes de gènere.

PREMIS EXTRAORDINARIS AL RENDIMENT ACADÈMIC D’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA 2021-2022

El passat 10 de febrer de 2024, va tindre lloc al Palau de la Música l’acte de lliurament dels premis extraordinaris al rendiment acadèmic de l’alumnat d’educació secundària corresponent a la convocatòria del curs 2021-2022.

És un orgull per al centre que Iván Ortega Alba, alumne de segon de batxillerat, haja sigut u dels premiats. Des d’ací volem donar-li l’enhorabona i mostrar-li el nostre reconeixement.

NOVA NORMATIVA SOBRE L’ÚS DEL MÒBIL AL CENTRE.

A partir del divendres 1 de març, l’IES Maria Carbonell i Sánchez serà un espai lliure de telèfons mòbils, auriculars o qualsevol altre dispositiu digital que afavorisca la desconnexió social o acadèmica, així com l’addicció a les pantalles.

Aquest dia entrarà en vigor l’article 36 de les normes d’organització i funcionament del centre per aconseguir que EL NOSTRE CENTRE SIGA UN LLOC PER A DESCANSAR DEL MÒBIL.

Els membres de l’equip directiu han passat pels diferents grups per explicar la normativa i resoldre els dubtes de l’alumnat. Tot l’alumnat del centre ha signat un full on s’indica que ha sigut informat:

INFORMACIÓ PER A L’ALUMNAT DEL CENTRE

A més, s’ha enviat la informació per ITACA i Whatsapp a les famílies perquè estiguen assabentades de la nova normativa:

CIRCULAR ENVIADA A TOTES LES FAMÍLIES DEL CENTRE

KARATE AL CENTRE

La Federació de Karate de la Comunitat Valenciana (FKCV), juntament amb Manuel, el monitor que ha desenvolupat la unitat didàctica amb els nostres alumnes de 1r i 2n d’ESO, han mostrat gran professionalitat des del primer moment. La seua atenció, paciència i tracte cap a l’alumnat ha sigut de 10. Ha sigut la nostra primera experiència, però la recomanem completament.

TAULA PERIÒDICA DE DONES CIENTÍFIQUES

L’any 2016, l’Assemblea General de l’Organització de les Nacions Unides decreta oficialment la data de l’1 de febrer, 11F, com el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència.

Per què necessitem tindre un dia per a celebrar que les xiquetes, joves i dones participen en les ciències? Perquè és necessari realitzar un balanç col·lectiu sobre el que encara ens falta per a aconseguir la igualtat de gènere dins de totes les àrees de l’educació, traçar plans per a aconseguir-la i transformar les narratives d’exclusió de les dones en estos camps, basades en estereotips de gènere, que redunden injustícies històriques.

Des del Departament de Física i Química, els alumnes de 2n de l’ESO han celebrat este dia elaborant una taula periòdica en la qual s’ha exposat el talent científic de nombroses dones i joves del passat, present i futur. Amb això es pretén donar a conéixer referents femenins que inspiren i encoratgen vocacions en la Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques.

Un matí de literatura històrica

El passat divendres 2 de febrer l’alumnat de 1r d’ESO va gaudir de la xarrada d’un dels creadors de la col·lecció de llibres infantils “Agència Kronos. Tu decideixes la història” en el CC El Molí.
La trobada matinal va ser part de Benitúzem, la III Trobada de Literatura Històrica que va organitzar l’Ajuntament de Benetússer. Els alumnes van escoltar l’il·lustrador parlar del seu procés de treball i ens va mostrar les possibilitats que té la literatura i la il·lustració com a divertit recurs per a aprendre coses interessantíssimes de la història. A més, una de les nostres alumnes de primer va guanyar un lot de llibres, enhorabona!

TALLER DE CREACIÓ DE CÒMICS

Un any més, el dibuixant i editor de la revista de còmic Camacuc, Joan Escrivà, ha vingut al nostre centre a impartir un divertit taller de creació de còmics: L’alumnat de 1r de l’ESO ha pogut gaudir dels seus coneixements i han aprés molts trucs per a convertir-se en magnífics creadors d’històries. A més, tindrem tots els números de Camacuc a la biblioteca de l’institut per a gaudir del còmic creat per autors valencians i en valencià.

ACTIVITAT FORMATIVA D’ÒPTICA GEOMÈTRICA

Dimecres 24 de gener, alumnes de 2n de Batxillerat van tindre l’oportunitat de visitar el Campus de Burjassot per a realitzar l’activitat Aula Experimenta que organitza anualment la Facultat de Física.

Després d’una explicació sobre els diferents graus que ofereix aquesta Facultat, es va fer una breu introducció teòrica per part del professorat universitari. L’alumnat també va poder gaudir d’algunes demostracions pràctiques sobre el fenomen ondulatori de difracció de llums làser amb escletxes de difracció.

A continuació, els estudiants realitzaren la sessió de pràctiques en el laboratori d’Òptica on van poder desenvolupar els següents treballs experimentals:

• Formació d’imatges amb lents primes convergents.

• Formació d’imatges amb lents primes divergents.

• Mesura de l’augment visual del microscopi compost.

• Mesura d’objectes amb el microscopi compost. A banda de tindre un millor coneixement i maneig del microscopi compost, analitzant les seues principals característiques, el principal objectiu que es persegueix amb aquesta activitat formativa és promoure una millora de l’aprenentatge de la física amb especial atenció a l’observació dels fenòmens naturals i experimentals.

COPA CANGUR 2024

Aquest dijous 25 de gener, una selecció d’alumnes va representar a l’IES Maria Carbonell a la Copa Cangur 2024 convocada per la societat de matemàtiques. Aquesta competició és d’àmbit internacional i la primera fase es realitzava per comarques. Es tracta d’una competició on es treballa de forma cooperativa en grups de 7 alumnes i on existeixen dues categories: Cadet (1r i 2n d’eso) i Junior (3r i 4t d’eso).Els alumnes van obtenir unes meritòries cinquena i quarta posició respectivament. Va ser una prova molt trepidant on van poder gaudir a la vegada que apronfundien en el món de les matemàtiques. A més, aquesta primera fase es va realitzar a la universitat Jaume I de Castelló i els nostres alumnes van poder visitar les seues instal·lacions i van passar un matí molt entretingut.Volem donar les gràcies i un més que merescut reconeixement al nostre alumnat participant:
Equip Cadet: Sara Fuster (1rC), Diego Duque (1rC), Vera Batista (1rB), Guillem García (2nF), Àlex Colomer, Marcel, Sofia Ruiz (2nD)
Equip Junior: Clara Pichel (3rA), Victor Fuentes (3rA), Irene Espejo (3rA), Aitana Jurado (4tA), Santiago Luo (4tB), Mario Pla (4tB) i Laura Mateo (4tA).

L’any vinent tornarem a participar-hi. Us esperem!

GAUDINT LA QUÍMICA

El passat dijous 18 de gener, els estudiants de 2n de Batxillerat van realitzar una de les activitats que organitza la Facultat de Química per a l’alumnat de secundària: “Gaudint la Química”.

Després d’un breu acte de benvinguda per part de l’equip deganal on ens van donar una xicoteta explicació sobre l’oferta dels graus que es poden estudiar en el Campus de Burjassot, els estudiants van passar als laboratoris docents de la Facultat de Químiques on realitzaren els següents treballs experimentals:

·  Anàlisi qualitatiu de contaminants en aigües.

·  Electrodeposició de coure.

·  Reaccions químiques demostratives: tintes invisibles.

·  Detecció d’oxigen dissolt en aigua.

El principal objectiu que es persegueix amb aquesta activitat formativa és promoure la coordinació d’accions dirigides a una millor comprensió de la Química. D’altra banda, amb aquestes activitats extraescolars també es pretén contribuir a la difusió entre els estudiants de Batxillerat d’aquesta disciplina tant pel seu interès al servei de la humanitat com de les seues eixides professionals.

SETMANA DE LA MÚSICA CLÀSSICA

Amb la finalitat d’afavorir el gust per la música clàssica, esta setmana se celebra en el centre la setmana de la música clàssica.
El professorat del departament de música ha seleccionat les peces que s’escolten en cada canvi de classe:

  • Aleluya. Mesías de J.F. Haendel
  • La Primavera. Las cuatro estaciones.Vivaldi.
  • Danza del sable. A. Khachaturian
  • “Marcha turca”. Sonata KV 331. Mozart
  • Obertura de Guillermo Tell. G.Rossini
  • Los toreadores. Carmen Suite nº 1. G. Bizet


Gràcies, ens està encantant!

IV: TROBADA AMB EXALUMNES

El dilluns 4 de desembre vam celebrar la IV TROBADA AMB EXALUMNES. L’alumnat de batxillerat va tindre l’oportunitat d’escoltar de primera mà l’experiència i els consells d’aquests exalumnes en el pas de l’institut als seus estudis posteriors. Ha sigut, com sempre, una experiència molt enriquidora i gratificant per a tots i totes. Moltes gràcies, Juan Carlos Pérez, Lía Colman, Rocío Sánchez, María Torreblanca, Hugo del Olmo i María Serrano per haver-nos dedicat desinteressadament una estona del vostre temps.

25N: RED AND GREEN FLAGS DE VIOLÈNCIA MASCLISTA

Com ja sabeu, demà és 25 de novembre, Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones. Des de Convivència i Igualtat, pensem que és del tot necessari concienciar al nostre alumnat en la necessitat de previndre qualsevol tipus de violència exercida contra les dones i, per eixa raó, enguany hem pensat en centrar-nos en la identificació d’aquesta violència en les relacions interpersonals per tal d’aconseguir previndre-la.
Ací teniu una xicoteta mostra del que hem fet a l’institut amb la col·laboració de tota la nostra comunitat educativa.

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR 2023

El proper 23 de novembre se celebren eleccions a consells escolars en els centres docents no universitaris, convocades a través de la Resolució de 22 de setembre per elegir els vostres representants en aquest òrgan.

Aquest procés representa una oportunitat per a tota la Comunitat Educativa de participació en la vida del centre, ja que el Consell Escolar és un òrgan de govern, elegit democràticament, amb gran capacitat de decisió. Per això és tan important que no deixem passar aquesta oportunitat. Tots els sectors de la comunitat educativa són indispensables, i el seu compromís i col·laboració en la vida dels centres educatius garanteix una educació de qualitat.

En el sector famílies s’han de cobrir 2 vacants. A més, és convenient que queden suplents per cobrir les possibles baixes que es produisquen abans de les pròximes Eleccions a Consells Escolars.

El termini per presentar candidatures finalitza el dia 3 de novembre a les 13.30h a la Secretaria del centre, on teniu a la vostra disposició un model de document, també a la nostra web, per presentar la vostra candidatura.

En el tauler d’anuncis de l’entrada de l’institut podeu consultar el cens electoral i comunicar-nos els possibles errors fins al dia 8 de novembre. També teniu informació sobre el calendari electoral, que podeu consultar, a més, a la pàgina web del centre.

La Junta Electoral del centre anima els pares i mares dels nostres alumnes a participar de manera activa en aquestes eleccions, a presentar les vostres candidatures i a exercir el vostre dret al vot. La comunitat educativa forma part important d’una societat democràtica i la vostra participació activa serà, a més, un exemple educador per als vostres fills i filles.

La participació dels pares i mares dels nostres alumnes en la dinàmica de l’institut és fonamental. Un lloc important per dur a terme aquesta participació és el Consell Escolar, on ha d’estar representada tota la comunitat educativa.

Descarregar formulari per a presentar candidatura de família.

Descarregar formulari per a presentar candidatura de família de l’AMPA.

Instruccions per al vot no presencial.

Papereta vot no presencial

CALENDARI ELECTORAL:

HORARI D’EIXIDES DE L’ALUMNAT CURS 2023-2024

Donats els canvis que hem tingut aquest curs en quant a les eixides del centre, vos presentem un quadre resum per si necessiteu consultar-ho.