FESTIVAL FETESA

Ací teniu algunes de les fotos del festival. Una experiència molt enriquidora

EXPOSICIÓ CARTELLS FETESA (Festival de Teatre Escolar Sàhara-Espanya)

L’institut ha participat per primera vegada enguany en el concurs de cartells organitzat per FETESA, amb tres grups participants de 3r de l’ESO, a càrrec de la professora Eva Vento. Aquest alumnat va rebre una xerrada informativa i de sensibilització el novembre passat sobre el conflicte del Sàhara Occidental. Posteriorment, després de seleccionar els millors dibuixos per al cartell, el jurat, compost per la directiva de FETESA i la professora Eva Vento, va decidir atorgar un únic premi guanyador i altres 5 finalistes.

L’exposició dels cartells seleccionats estarà exposada en l’hall del centre des del dimarts 21 de febrer. El Primer Premi, cartell anunciador de la X edició de FETESA ESPAÑA, ho ha obtingut l’alumna Alba Sotos Furió i els i les alumnes finalistes han estat Nassereddine Yahoud, Noe Gómez, Miguel Cruz, Ainhoa Herrera i Yasmín Sánchez.

FETESA és un festival de teatre escolar internacional que des de 2013 duu a terme un intercanvi cultural entre l’alumnat de centres educatius de la Comunitat Valenciana i els campaments de refugiats saharauís en Tinduf (Algèria).

Aquest festival té com a principal objectiu denunciar l’oblit que sofreix el poble saharauí, exiliat des de fa 50 anys en el desert, i la passivitat internacional davant aquesta injustícia. FETESA, a més, promou l’ús de les arts escèniques com a mitjà per a la pau, la protecció de les persones refugiades i la defensa dels drets humans.

Divendres que ve, 24 de febrer, serà el lliurament dels premis durant el festival FETESA ESPAÑA que tindrà lloc en el teatre de les Escoles Professionals de San José a les 18h. Està previst que acudeixin autoritats representants del Ministeri de Cultura del Sàhara, així com la Regidora d’Educació, Cultura i Cooperació, Mayte Ibáñez, la Regidora de Serveis Socials Isabel Lozano de l’Ajuntament de València, Pepi Luján, Regidora de Cultura de l’Ajuntament de Mislata i altres representants de moviments activistes i culturals de la Comunitat Valenciana.

Les entrades per al festival, amb un cost de 5 euros com a aportació al projecte, es poden adquirir mitja hora abans en la taquilla del teatre.

Esperem que sigui del vostre interès.
Estem molt agraïts al vostre fill/a per la participació en el concurs!
Rebin una cordial salutació!