Pla de foment a la lectura: Un amor impossible relacionat amb les arts culinàries, tema de la presentació del llibre d’octubre

El passat dijous 31 d’octubre vam tindre el plaer d’assistir a la primera presentació de llibres de la mà del professor Emilio Preciado i l’alumna Nina Muñoz.

El professor de Geografia i història va començar la seva intervenció contextualitzant la història i ens va fer un tast de la Revolució Mexicana, i també va parlar d’altres títols de l’autora. Després va donar la paraula a l’alumna Nina Romero que ens va saber transmetre amb entusiasme  i de manera molt especial que paga molt la pena llegir el llibre que ens presentaven.

Es tracta d’una història d’amor màgica produïda en temps de la Revolució Mexicana que baix l’aparença d’un fullet per entregues i encapçalant cada capítol amb una recepta, aquesta història màgica converteix la gastronomia en un codi de sensualitat carregat de penetrants aromes i de colors enlluernadors. Tita és la xicoteta  i viu en un ranxo amb les seves germanes i les seves serventes, i malgrat veure’s condemnada a no poder gaudir de l’amor per haver de fer-se càrrec  de sa mare, no renunciarà a Pedro. Ell també l’estima, però es casarà amb la seua germana Rosaura per poder seguir a prop d’ella. Tita es refugia en la cuina i s’entrega a l’elaboració de plats màgics capaços de transformar les emocions i el comportament de qui els tasta, a l’espera de què el seu tràgic destí s’acomplisca.

És evident que el públic assistent va quedar meravellat amb la intervenció d’aquests dos apassionats per la lectura.