Gènere, sexe, identitat… en la presentació de llibres de gener

Dibuixant el gènere i Llámame Paula són els dos llibres que es presentaren el passat 24 de gener, com és habitual, en el vestíbul de l’institut. Víctor Parral, professor de Plàstica, i SandraGarrigós, tècnica d’absentisme de l’Ajuntament de Xiva, van parlar de les dues obres que, d’alguna manera, estan relacionades.

D’una banda, Dibuixant el gènere ens fa qüestionar-nos, per mitjà d’una combinació de text i imatge, conceptes com què és ser home o què és ser dona. Víctor va aclarir aspectes relacionats amb la identitat de gènere, l’expressió de gènere i el sexe.D’altra banda, Llámame Paula planteja la història d’una xiquet que no se sent del gènere que li ha correspost en nàixer.

Durant l’acte, tant alumnat com professorat van mostrar interés i curiositat pels temes que van anar sorgint. A més, alguns alumnes contaren com han enfocat els treballs de Plàstica a l’hora de dibuixar els personatges d’un còmic. Així, alguns han inclòs transsexuals;uns altres, homosexuals… En definitiva, es tracta de trencar barreres mentals que ens ajuden a viure en el respecte i la tolerància.

IMG_20190124_105258_013

IMG_20190124_105532_772  IMG_20190124_105359_289IMG_20190124_105521_083