La volta a món de Magallanes a través de les paraules

El passat divendres, 28 d’abril, va lloc al teatre Astoria l’espectacle literari “La volta al món de Magallanes”. L’acte forma part de la celebració del Dia Internacional del Llibre que, enguany, s’ha avançat per coincidir la data amb les vacances de Pasqua.

L’alumnat de la Formació Professional Bàsica van ser els guies per aquest viatge a través de les paraules que ens conduí pels diversos països que formen part de la ruta del conqueridor portugués. A través del quadern bitàcola, escrit per l’italià Antonio Pigaffeta, ens contaren les gestes dels tripulants durant les diverses parades.

En cada lloc, hem descobert un poema, una cançó o una història. Així, des de Sanlúcar de Barrameda, punt de partida i d’arribada del viatge, el públic assistent va gaudir de recitacions, com la de les alumnes Iara i María, de segon; Vera, Aynara i Julia, de primer; Gerard i Clara, també de segon; i Aitana, Aroa i Raquel, de 4t. A més, en la parada de les Filipines gaudírem d’una dramatització a càrrec de Marina, Silvia, Salma, Amparo, Emily i Aitana, de 3r i de la performance representada per l’alumnat de 3r D. En la parada de l’oceà Pacífic, vam poder descobrir els problemes mediambientals de la República de Kiribati, gràcies a l’explicació que ens feren els alumnes de 1r D.

La música també tingué presència, de la mà del professor Marcos Pérez, el conserge Moisés Renovell, i la professora María Hernández, a més de l’actuació del cor de l’institut. El so de les guitarres de Clara i Paula acompanyà algunes de les recitacions de poemes i els violoncels de Nerea i Aitana posaren la banda sonora a la performance.

Des del Pla de Foment a la Lectura, volem mostrar el nostre agraïment a totes les persones implicades, tant als que estigueren a l’escenari com els que treballaren entre bambolines. Així, Aurelio Puerta, Ubaldo Perelló, Encarna Silvestre, Ana Domingo i M. Carmen Cortés treballaren per organitzar l’acte i la posada en escena; Jorge Vallecillo, Víctor Parral, Begonya Soler, Silvia García, M. Carmen Cortés, Ana Domingo, Ubaldo Perelló i Encarna Silvestre acompanyaren l’alumnat en la preparació de les actuacions; i M. José Jiménez, membre del grup de teatre, col·laborà en la preparació del vestuari i l’escenificació. A més, els alumnes Elio i Aitana es van va encarregar de conduir l’acte i Marcos i Natalia, de 2n de Batxillerat van fer de reporters de l’esdeveniment.

20190329_130940