Actuació del cantautor Pau Alabajos a l’IES Marjana

Literatura, música i història, de la mà de Pau Alabajos

L’alumnat de 2n de Batxillerat i 4t d’ESO va gaudir, el passat 4 de febrer, de l’actuació del cantautor valencià Pau Alabajos, en el taller didàctic “Ciutat a cau d’orella”. Aquesta activitat, que forma part del Pla de Foment a la Lectura, pretén acostar la poesia de Vicent Andrés Estellés als nostres joves per mitjà de la versió musicada dels textos que ha fet el cantant.

Estellés, qualificat com el màxim exponent de la poesia valenciana des d’Ausiàs March, va escriure gran part de la seua obra durant la postguerra i aquest fet va condicionar tant la temàtica com la manera de dir. Per mitjà de la contextualització de cada poema que va fer Alabajos, l’alumnat va conéixer les conseqüències culturals d’aquest període de la història. “Cançó de bressol”, “Els amants”, “M’aclame a tu” o “D’un any” són alguns dels poemes que es van escoltar durant l’actuació. A més, l’artista va compartir amb els assistents el seu descobriment de la poesia i com han influït els versos estellesians en les seues pròpies cançons. I com a mostra, vam tancar l’acte amb el ritme alegre de “Tinc una mania inconfessable”, cançó de Pau que clarament traspua la concepció de l’amor d’Estellés.

Amb un micròfon i una guitarra com a únics elements, la Sala d’Usos Múltiples del Marjana es va convertir en un escenari en què els versos de l’autor de Burjassot han pogut traspassar la frontera del paper imprés per a arribar a formar part de les experiències culturals del nostre alumnat.

“Ens ha agradat la manera que té d’expressar el que sent amb la poesia”, han comentat alguns alumnes. “La seua música relaxa i et fa desconnectar”.

IMG_20190204_121600_243IMG_20190204_151253_130IMG-20190205-WA0001IMG-20190205-WA0002IMG-20190205-WA0003