Robot educatiu Blue-Boot:  Llenguatge de programació basat en blocs, tipus Scrach.

Arribem al final de l’aventura de programació del robot educatiu Blue-Boot !


La tasca final ha consistit a conéixer i treballar el llenguatge de programació per blocs amb Scratch, com s’estructura i les seues pestanyes: crear un nou projecte, cancel·lar-lo, guardar-lo i els diferents codis, fons , objectes i extensions que podem utilitzar per a crear les nostres animacions.

Una vegada hem conegut la interfície de Scrach, com s’estructura i les seues pestanyes, hem creat la nostra animació per al robot Blue-Boot per mitjà de la app i la connexió Bluetooth.

Hort escolar. Tomaques amb podridura apical.

Es tracta d’una fisiopatía habitual en la tomaca i els seus cosins (pimentó, albergínia…), que es coneix popularment com a “malaltia de la pesseta” i, de forma més tècnica, com a “podridura apical”. El símptoma principal és que les tomaques presenten el “cul negre”, com es pot apreciar a la foto. No és en realitat una malaltia, sinó una fisiopatía causada per la falta de calci en les nostres plantes. El calci és essencial en els processos de desenvolupament de les plantes formant part de la integritat de la membrana cel·lular.

Com hem vist este procés patològic, físic i químic, que tenen lloc en els organismes vius durant la realització de les seues funcions, és degut a la falta de calci i per tant la solució és proveir d’un suplement de calci a les plantes.

Esta activitat ens ha servit per a fer un treball transversal en relació amb:

  • La salut: Hem treballat la importància d’una dieta saludable, variada i equilibrada que ens aporte les calories, proteïnes, hidrats de carboni, lípids, minerals, vitamines, aigua i fibra en funció de l’edat, el sexe, l’etapa de desenvolupament, etc., per a evitar situacions de malnutrició, tant per excés, com per defecte, que deriven en possibles malalties.
  • Les matemàtiques: Ja que l’aportació de calci ha de ser mesurat ja que tant la falta de calci com l’excés són perjudicials per a l’ésser viu i per tant hem hagut de llegir les instruccions d’aplicació i aportar a la terra el que ens indiquen, 2 mil·lilitres de calci per litre d’aigua, utilitzant mesures com el litre i el mil·lilitre de manera significativa.

Esperem que les cures al nostre hort escolar ecològic donen els seus fruits, com ja podem veure en les plantes de tomaques i de pimentons.

PROJECTE:EL MEU CENTRE EN TRANSICIÓ. SESSIÓ DE CLOENDA

Aquesta ha sigut la sessió de tancament del projecte » El meu centre en transició» del curs 23-24.

La sessió ens ha servit de reflexió i avaluació de tot allò aprés i en la realització d’un mural col·laboratiu que representa els nous hàbits adquirits pel nostre alumnat.

Gràcies Josep i Núria per la vostra tasca. Esperem repetir el proper curs.

 

PROJECTE 3XLAIGUALTAT. ANA GÓMEZ

«3XLAIGUALTAT» és  un programa que ha tractat de promoure la inclusió de les dones i les xiquetes en l’esport entre l’alumnat de cinqué i sisé de primària .

El programa es va iniciar al mes d’abril amb un taller  sobre conceptes bàsics d’igualtat i una xarrada col·loqui sobre figures en l’esport femení com  Ana Gómez, esportista referent d’aquest projecte.

En la 2a sessió  s’ha desenvolupat un  fantàstic torneig 3×3  a la pista de bàsquet  de la nostra escola entre alumnat de 5é i 6é.

Ha sigut una jornada  molt emocionant on tots i totes han gaudit  d’un matí de convivència i d l’esport. Us deixem un vídeo resum d’aquesta jornada d’esport.

Programació, robòtica i pensament computacional a l’aula de 4t.

L’aplicació de disciplines com la programació, la robòtica i el pensament computacional ha de ser progressiva i diferent en cadascuna de les etapes d’este nivell educatiu, primària.

En els primers cursos de primària s’utilitzen recursos similars als utilitzats en educació infantil, com a activitats desconectades, robots programables o llenguatges de programació basats en fletxes o símbols. En els últims cursos d’este nivell educatiu, l’alumnat s’endinsa en estes matèries a través de llenguatges de programació basats en blocs, com és el cas de Scracth

Us presentem com hem treballat progressivament estes disciplines:

1r )Programació desconnectada o desendollada.

Abans d’aprendre a programar amb un dispositiu tecnològic és interessant aprendre a conéixer els elements de la programació. Què és el codi? Què significa programar? i fins i tot aprendre els conceptes de la programació sense la necessitat de treballar amb ordinadors.

Per tant, les primeres aproximacions a la programació no tenen per què ser estrictament digitals. És per això que existixen moltes possibilitats de realitzar activitats “desendollades” o «deconectades», sense ús de tecnologia.

El millor de tot és que no necessita cap experiència en programació per a dur a terme estes activitats.

En esta primera activitat els alumnes han hagut de desglossar en passos xicotets, tot el que hem de fer per a traure punta a un llapis, tenint en compte que un persona ha de poder fer esta tasca sense que conega cap dels dos utensilis, com és el seu funcionament i la manera de fer-ho. Sembla senzill, però moltes vegades ens saltem passos o donem per descomptat coses que no tenen perquè donar-se.

2n) Robot Blue-Bot® en mode Bee-Bot®

Robot educatiu dissenyat per a desenvolupar les capacitats elementals de la programació, pensament computacional, concentració, ubicació espacial i estratègia.
Ha de programar-se per a aconseguir que efectue uns moviments determinats sobre una quadrícula. Té un senzill i intuïtiu llenguatge de programació a través de seqüències d’avant, arrere, esquerra, dreta, pausa i corbes de noranta graus.

En usar este robot, els xiquets aprenen sobre seqüenciació, estimació i resolució de problemes, conceptes fonamentals en la programació. Ens dona l’oportunitat de treballar en equip, reflexionar, anticipar, assajar i comprovar, mitjançant un aprenentatge basat a experimentar.

Com funciona aquest Robot:

Aprendre a treballar amb aquest Robot és senzill. El més important és comprendre què fa la Bluebot amb cadascuna de les ordes o comandos:

Avance: avança 15 cm

Arrere: retrocedix 15 cm

Gir a la dreta: realitza un gir a la dreta sobre si mateixa de 90 graus

Gir a l’esquerra: realitza un gir a l’esquerra sobre si mateixa de 90 graus

Pausa: fa una pausa en el seu recorregut

Go: executa les ordes programades

X: esborra tota la seqüència d’ordes

No sempre es programa bé a la primera. L’error és part de l’aprenentatge.
El camí més llarg no té perquè estar malament, però comporta més possibilitats d’equivocar-se. L’error és part important de l’aprenentatge.
«L’èxit és un procés continu de millora i creixement, no un destí fix al qual s’arriba i es manté. És important definir el que significa l’èxit per a tu i celebrar cada xicotet èxit en el camí cap a les teues metes.»

El següent pas, una vegada dominem la programació de Blue-Bot® amb el seu teclat, consistirà a programar este robot a través de la seua app amb una tauleta connectada via bluetooth. Esta programació serà a traves d’un llenguatge de programació basat en blocs, en este cas de Scracth.

Però això us ho explicarem en una pròxima entrada de la pàgina web. Fins prompte!

Setmana Cultural

Us presentem una sèrie d’activitats que s’han realitzat durant els dos dies que hem dedicat a la setmana cultural. Estos dies han tingut com a focus el lema d’enguany en el nostre centre, » València, ciutat verda.»

Croma com a recurs educatiu

Esta activitat consistix en el fet que cada curs presenta un dels meravellosos parcs que podem gaudir a la nostra ciutat . Com podeu vore, gràcies a la utilització del croma, podem gaudir de la vista d’aquests parcs darrere dels nostres alumnes, sense que hajen d’haber-se desplaçat.

El croma és una tècnica audiovisual que ve utilitzant-se des de fa temps en cinema, televisió i fotografia. Consistix a extraure un color d’una imatge o vídeo i reemplaçar l’àrea que ocupava eixe color per una altra imatge o vídeo, amb l’ajuda d’un equip especialitzat: un ordinador, tauleta o mòbil…

La tècnica del croma ens dona la possibilitat d’establir experiències d’aprenentatge sense necessitat d’eixir de classe. Ens permet enriquir el procés d’ensenyament-aprenentatge aportant un ampli ventall de possibilitats per a treballar els diversos continguts, d’una forma dinàmica, lúdica i activa.

Agrair al nostre mestre Alejandro Medina García, tutor de 2n, per proposar esta activitat i fer tot el necessari per a poder gaudir d’este genial vídeo. A més, agrair a tots els tutors i mestres que han participat en esta activitat al costat dels seus alumnes. Una activitat on s’ha treballat la memòria, l’oratòria, l’expressió corporal, l’expressió verbal en llengua valenciana, entre altres.


Competències treballades:
– Competència lingüística.
– Competència digital.
– Competència aprendre a aprendre.
– Competència social i cívica.
– Competència sentit de la iniciativa i esperit emprenedor.
– Competència consciència i expressions culturals.

Taller de percussió corporal.

El mestre de Música, JuanDe, ha cretat un taller a on les mans, cames, peus, pit, panxa, dits, … seran les eines per treballar col·lectivament diferents patrons rítmics, i a on descobriran una nova forma d’expressar-se de manera rítmica i creativa, alhora que desenvolupem l’autoestima, l’empatia i la cohesió grupal.

Objectius:

  • Aprendre patrons rítmics bàsics de percussió corporal.
  • Desenvolupar la coordinació motriu en relació amb el ritme.
  • Muntar una coreografia amb percussió corporal.
  • Utilitzar el cos com a mitjàexpressiu i de comunicació.
  • Estimar el propi cos i reconèixer i respectar el dels altres.
  • Treballar dinàmiques col·lectives respectant el grup.
  • Cohesionar el grup a través d’una activitat d’expressió artística.

Competències treballades:

  • Competència artística i cultural
  • Competència social i ciutadana
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal

Taller de plantes aromàtiques.

En aquest taller gaudirem de l’experimentació amb tots els sentits i descobrirem per a què s’utilitzen les plantes aromàtiques: remeis de cosmètica natural, receptes i olis de massatge .

Objectius:

  • Conèixer les plantes aromàtiques i les seves propietats.
  • Desenvolupar tots els sentits.
  • Aprendre a fabricar els nostres propis productes.
  • Experimentar i desenvolupar competències científiques.

Competències treballades:

  • Competència per a aprendre a aprendre.
  • Competència social i cívica.
  • Competència en comunicació linüística.

Gràcies als nostres compañys José, Cova i Laura per la seua realització.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies