Projecte d’investigació i innovació educativa.

Foment de les destreses comunicatives dels infants amb diversitat funcional. Dramatització i joc com eines de creixement personal.

És important i necessari oferir als xiquets i les xiquetes diferents eines que els ajuden a expressar-se millor a través de diverses formes de representació. A comunicar-se d’acord amb les seues fortalesses i capacitats, i sempre que siga possible, a gaudir de l’expressió artística. Tot açò des de l’aplicació de metodologies actives que ens ofereixen les diferents tècniques d’expressió i experimentació corporal així com l’ús d’audiovisuals en el context escolar.

4c8d8a90-4dbc-4a5a-b8b1-d23f82e07466
ff-top-arrow

Què busquem amb aquest projecte?

L'objectiu general d’aquest projecte seria aplicar un model generador d’experiències d’interacció social per tal de fomentar les destreses expressives i comunicatives del nostre alumnat. Sempre buscant el desenvolupament integral de la personalitat dels xiquets i les xiquetes.

El teatre és una eina extraordinària per al desenvolupament integral dels alumnes que ens permet fer emergir les intel·ligències pròpies de cadascú: comunicativa, matemàtica, espacial, interpersonal, intrapersonal, musical, cinestèsica i naturalista.”

eca29ccb-d94f-441c-b5f7-3e41fa5661b5
ff-bottom-arrow

De quin punt partim?

Per dur a la pràctica aquestes experiències, hem de ser capaços de crear situacions on puguem incorporar l’ús de les Arts Escèniques de forma accessible i inclusiva, comptant amb tots els mitjans tècnics i audiovisuals que tenim al nostre abast, des d’una perspectiva innovadora i afavoridora de l’intercanvi d’experiències i continguts amb altres membres de la Comunitat Educativa.

Es tracta d’un projecte original ja que es planteja a partir de les propostes i inquietuts, en una aposta decidida per fomentar les diferents formes d’expressió i representació artística. Es tracta de crear noves metodologies de treball que busquen augmentar la interacció social i les destreses comunicatives del nostre alumnat.

Metodologia

«La metodologia de treball es basa en el treball dramàtic, musical, l’expressió corporal i l’aprenentatge cooperatiu que ens permet posar en escena les 5 C’s: coordinació, comunicació, confiança, complementarietat i compromís

Fer teatre és jugar, experimentar, sentir, imaginar, gaudir… viure, en definitiva, experiències inimaginables.”