Foment de les destreses comunicatives dels infants amb diversitat funcional. Dramatització i joc com eines de creixement personal.
És important i necessari oferir als xiquets i les xiquetes diferents eines que els ajuden a expressar-se millor a través de diverses formes de representació. A comunicar-se d’acord amb les seues fortalesses i capacitats, i sempre que siga possible, a gaudir de l’expressió artística. Tot açò des de l’aplicació de metodologies actives que ens ofereixen les diferents tècniques d’expressió i experimentació corporal així com l’ús d’audiovisuals en el context escolar.
Què busquem amb aquest projecte?
L'objectiu general d’aquest projecte seria aplicar un model generador d’experiències d’interacció social per tal de fomentar les destreses expressives i comunicatives del nostre alumnat. Sempre buscant el desenvolupament integral de la personalitat dels xiquets i les xiquetes.
“El teatre és una eina extraordinària per al desenvolupament integral dels alumnes que ens permet fer emergir les intel·ligències pròpies de cadascú: comunicativa, matemàtica, espacial, interpersonal, intrapersonal, musical, cinestèsica i naturalista.”
De quin punt partim?
Per dur a la pràctica aquestes experiències, hem de ser capaços de crear situacions on puguem incorporar l’ús de les Arts Escèniques de forma accessible i inclusiva, comptant amb tots els mitjans tècnics i audiovisuals que tenim al nostre abast, des d’una perspectiva innovadora i afavoridora de l’intercanvi d’experiències i continguts amb altres membres de la Comunitat Educativa.
Es tracta d’un projecte original ja que es planteja a partir de les propostes i inquietuts, en una aposta decidida per fomentar les diferents formes d’expressió i representació artística. Es tracta de crear noves metodologies de treball que busquen augmentar la interacció social i les destreses comunicatives del nostre alumnat.
Fer teatre és jugar, experimentar, sentir, imaginar, gaudir… viure, en definitiva, experiències inimaginables.”