Un pati per a tots

En el nostre col·legi, sempre estem en constant evolució, buscant maneres de millorar i adaptar-nos a les necessitats del nostre alumnat. Enguany, hem emprés un emocionant projecte que ha involucrat a tot el claustre docent: la remodelació del nostre pati escolar. La iniciativa té com a objectiu transformar este espai en un entorn més naturalitzat, oferint als nostres estudiants un lloc on puguen aprendre, jugar i relaxar-se contacte con la naturalesa.

Un Projecte Col·laboratiu

Des de l’ inici del curs, tots els docents nos hem reunit per a compartir idees i planificar cada detalle de la remodelació. Hem comptat con la valuosa participació dels nostres alumnes, els qui nos han expressat els seus desitjos i necessitats per al nou pati. El seu entusiasme i creativitat han sigut una font d’inspiració constant.

Fases del Projecte

  1. Planificació i Disseny: Comencem per dissenyar un espai que incloguera elements naturals com a arbres, arbustos i flores. A més, hem creat zones de joc integrades con l’entorn, bancs de fusta i àrees d’ombra.
  2. Treball en Equip: Cada docent ha aportat el seu granet d’arena, ja siga en l’organització, en la cerca de materials o en la plantació d’arbres i plantes. Esta experiència ha enfortit la nostra col·laboració i esperit d’equip.
  3. Implementació: Amb el disseny aprovat, ens vam posar a la feina. Les vesprades dels dimecres es van convertir en jornades de treball on tota la comunitat educativa es va involucrar. Els riures, l’esforç compartit i la satisfacció de veure com el projecte prenia forma han sigut inavaluables.

Un Pati per a Tots

El resultat ha sigut un pati més natural, acollidor i multifuncional. Els estudiants ara gaudixen d’un espai on poden connectar-se amb la natura, desenvolupar la seua creativitat i enfortir les seues relaciones interpersonals. Este nou entorn promou no sols el benestar físic, sinó també l’emocional, oferint un refugi natural mitjà de la jornada escolar.

Agraïments

Volem agrair a tots els que han participat en este projecte, des dels docents i alumnes fins als pares i voluntaris que nos han secundat. Sense la vostra dedicació i esforç, esta transformació no hauria sigut possible.

Us convidem a veure el vídeo adjunt, on hem documentat tot el procés de remodelació. Esperem que gaudiu veient-ho tant com nosaltres hem gaudit treballant en este meravellós projecte.

Gràcies a tots por fer del nostre pati un lloc especial!


Un matí de tallers dinàmics al centre

El passat 7 de maig, el nostre centre és va convertir en un vibrant espai de descoberta i aprenentatge a través d’una sèrie de tallers interactius. Dones de primera hora del matí, l’alumnat de primària va tenir l’oportunitat de participar en una varietat d’activitats distribuïdes per tot el recinte escolar, desplaçant-es lliurement entre els diferents espais habilitats.

Entre els activitats oferides, vam comptar amb un taller de ioga, on els estudiants van poder connectar amb la calma i l’equilibri; un taller de malabars, que va posar a prova la seva coordinació i habilitats motrius; així com sessions de ball, on la creativitat i l’expressió corporal van ser els protagonistes. A més, els tallers de manualitats van permetre als estudiants explorar la seva vessant més creativa, elaborant projectes artístics personals.

Aquesta jornada no només va promoure l’aprenentatge pràctic i l’expressió personal, sinó que també va fomentar la cooperació i el treball en equip, ja que els estudiants van compartir espais i materials, aportant a l’ambient un esperit de comunitat i intercanvi cultural. Sens dubte, una experiència enriquidora per a tots!

Una Jornada de Teatre en Anglès a la Caixa Rural

Este mes, l’alumnat de primària del nostre centre ha tingut l’oportunitat de viure una experiència cultural i educativa única: assistir a una obra de teatre en anglès adaptada al seu nivell. En tres torns diferenciats, els estudiants van anar a la sala de teatre de la Caja Rural, un espai ideal per gaudir de la representació en un entorn còmode i proper.

L’activitat va ser dissenyada per fomentar l’aprenentatge de l’anglès a través de l’exposició a situacions reals i interactives, permetent als estudiants no sols escoltar sinó també veure en acció el llenguatge apres en classe. L’obra triada va incloure vocabulari adequat per a cada cicle, assegurant-se que tots els estudiants poguessin seguir el fil de la història i, al mateix temps, practicar l’idioma de manera divertida i engrescadora.

L’experiència va ser altament valorada tant per l’alumnat com per el professorat, destacant l’importància de l’ús de metodologies innovadores en l’ensenyament de llengües. Aquesta sortida no sols va enriquir els nostres estudiants lingüísticament, sinó que també va ampliar la seva visió del món, demostrant que l’aprenentatge pot ser tan divertit com educatiu.

Gravació Radioactivitat

Aquest mes, els nostres alumnes de cinquè de primària van tenir l’oportunitat meravellosa d’explorar el gran món de l’educació superior amb una visita guiada per la universitat local. El viatge, que es va centrar en les instal·lacions esportives i la zona d’audiovisuals, va ser dissenyat per inspirar i despertar la curiositat en els nostres joves estudiants sobre les diverses possibilitats que ofereix l’àmbit acadèmic i professional.

La jornada va començar en el complex esportiu impressionant de la universitat, on els alumnes van poder veure de primera mà les instal·lacions d’última generació. Aquest espai no sols els va mostrar on els atletes universitaris entrenen i competeixen, sinó que també va destacar la importància de l’esport i l’activitat física com a part integral de l’educació.

Posteriorment, ens vam dirigir a la zona d’audiovisuals, una àrea que va captar especialment l’atenció dels nostres estudiants. Ací, van descobrir com els professionals i estudiants de la universitat creen projectes multimèdia, des de pel·lícules fins a programes de ràdio i televisió. Aquesta experiència va ser especialment significativa perquè va servir de preludi a la nostra següent activitat: la participació en el programa “Radioactivitat”.

“Radioactivitat” és una iniciativa organitzada per l’ajuntament de Vila-real que involucra a molts col·legis de la ciutat en la creació de programes de ràdio fets per i per a estudiants. Els nostres alumnes no sols van assistir com a espectadors, sinó que també van participar activament, aplicant el que havien après durant la visita.

Aquesta experiència educativa no sols va enriquir el seu coneixement, sinó que també els va permetre visualitzar un futur ple de possibilitats. Estem segurs que serà un dia recordat amb entusiasme i que podria, sens dubte, influir en les seves futures decisions acadèmiques i professionals!

Un Pont Musical entre Primària i Batxillerat: El Concert de l’IES Broch i Llop

El passat divendres, els alumnes de sisé curs de la nostra escola van tenir el privilegi d’assistir a un emocionant concert organitzat pels estudiants de segon de batxillerat del prestigiós IES Broch i Llop. L’esdeveniment, que forma part del Pla de Transició del nostre centre de primària a l’institut, no solament va ser una oportunitat per gaudir de bona música, sinó també per establir llaços entre els estudiants de diferents nivells educatius.

La diversitat musical va ser la protagonista de la sessió, amb un repertori que va abastar des de clàssics del rock com AC/DC fins a melodies contemporànies de The Cranberries. Aquesta amalgama d’estils va permetre als alumnes de sisé experimentar diferents sons i ampliar els seus horitzons musicals.

A més de l’entreteniment, el concert va servir com a pont entre els estudiants de sisé i els futurs companys de l’institut. La interacció entre ambdues generacions va crear un ambient de camaraderia i col·laboració, establint les bases per a una transició suau i exitosa cap a la següent etapa educativa.

Aquest tipus d’iniciatives són fonamentals per a reforçar la comunitat educativa i fomentar l’esperit de cooperació entre els diferents nivells escolars. Esperem que aquest concert siga el primer de molts esdeveniments que promoguen la integració i l’intercanvi cultural entre els nostres alumnes.

Dia de l’esport

El passat 26 de març, tot el nostre col·legi va vibrar amb el dia del esport, una jornada plena de diversió i camaraderia. Des de la primera cursa del matí fins als jocs de la tarda, l’energia positiva no va parar de créixer!

El matí va començar amb una emocionant cursa per classes, on cada grup va donar el millor de sí mateix. No importava si eres un corredor ràpid com el vent o si prefereixes anar amb calma i gaudir del moment, l’important era participar i fer-ho amb alegria.

A la tarda, el pati es va convertir en un escenari d’activitats divertides i emocionants. Entre els jocs més interessants, vam tenir el Just Dance i el cub de Rubik, que van posar a prova la nostra destresa i coordinació. Va ser una festa d’aprenentatge i diversió per a tothom!

Però el dia del esport no va ser només sobre competir, sinó també sobre col·laborar i ajudar als altres. Gràcies a l’esforç i la generositat de tot l’alumnat, vam aconseguir reunir 482 euros, que vam donar a l’Associació Espanyola Contra el Càncer de Castelló. Una mostra més del gran cor que tenim a la nostra escola!

En resum, el dia del esport va ser una jornada inoblidable, plena de somriures, esforç i solidaritat. Estem desitjant que arribi l’any que ve per tornar a viure aquesta meravellosa experiència!

Setmana Cultural

Setmana cultural al col·legi! Durant els dies del 24 al 28 d’abril, el nostre col·legi es va omplir d’activitats culturals per a tots els estudiants.

El dilluns, vam començar amb la inauguració de la biblioteca escolar, un espai renovat i ple de llibres nous per als xiquets i joves. La biblioteca és un lloc important en el nostre col·legi, on els estudiants poden trobar llibres i recursos per a ampliar els seus coneixements i habilitats en diferents àrees del coneixement.

El dimarts va ser el dia dels contes per als més menuts d’infantil. Els xiquets van gaudir d’una vesprada plena de contes, històries i cançons, que els van portar a un món de fantasia i aventures.

El dimecres, vam tenir tallers multinivell, on els estudiants van poder triar diferents activitats segons els seus interessos i habilitats. Des de tallers d’art, música, esports i ciència, els estudiants van participar en una àmplia varietat d’activitats que els van permetre explorar i descobrir noves habilitats.

El dijous va ser un dia musical, on vam gaudir d’un concert d’un quartet de corda dels professors del conservatori Mestre Goterris de Vila-real. Els estudiants van poder apreciar la bellesa de la música clàssica i gaudir d’una vesprada plena d’emocions i sentiments.

Finalment, el divendres, vam tenir teatre en anglès. Els estudiants van tenir l’oportunitat de presenciar una obra de teatre en anglès, que els va permetre aprendre i practicar la seua habilitat en aquest idioma mentre gaudien d’una divertida comèdia.

La setmana cultural va ser un gran èxit gràcies a la col·laboració dels professors, estudiants i pares. La setmana cultural ens va permetre explorar diferents àrees de la cultura i ampliar els nostres horitzons. Esperem amb moltes ganes la propera setmana cultural!

L’ús de mòbils en edats de primària

L’ús de mòbils en edats de xiquets de primària ha estat un tema de debat entre pares, educadors i experts en tecnologia durant molts anys. Encara que els dispositius mòbils poden ser una eina útil per a l’educació i la comunicació, també poden representar una distracció i un perill per als xiquets.

En primer lloc, és important recordar que els xiquets de primària encara estan en procés de desenvolupament i aprenentatge, i l’ús excessiu de dispositius mòbils pot afectar la seua capacitat per socialitzar, interactuar i aprendre de manera adequada. Els xiquets necessiten temps per a jugar, córrer i explorar el món que els rodeja, i l’ús excessiu de dispositius mòbils pot limitar aquestes experiències.

D’altra banda, els dispositius mòbils poden ser una eina valuosa per a l’educació i l’aprenentatge. Els xiquets poden utilitzar-los per a accedir a recursos en línia, investigar temes d’interés i participar en activitats educatives interactives. No obstant això, és important supervisar de prop el contingut al qual accedeixen els xiquets en línia i assegurar-se que siga apropiat per a la seua edat i nivell de maduresa.

A més, és important tindre en compte els riscos associats a l’ús de dispositius mòbils en xiquets de primària, com l’accés a contingut inadequat, l’assetjament en línia i el contacte amb estranys. Per tant, els pares i educadors han d’establir pautes clares i límits per a l’ús de dispositius mòbils, així com supervisar de prop el contingut i les interaccions en línia dels xiquets.

Per a ajudar als pares i educadors a establir pautes clares per a l’ús de dispositius mòbils en xiquets de primària, s’adjunta un contracte per al seu ús que estableix regles i expectatives clares per als xiquets i els seus pares. Aquest contracte pot ajudar a fomentar un ús segur i responsable dels dispositius mòbils, i ajudar als xiquets a aprendre a utilitzar-los de manera responsable.

En conclusió, l’ús de dispositius mòbils en xiquets de primària pot ser beneficiós per a l’educació i la comunicació, però també pot representar una distracció i un perill per als xiquets. Els pares i educadors han d’establir pautes clares i límits per a l’ús, supervisar de prop el contingut i les interaccions en línia, i fomentar un ús segur i responsable dels dispositius mòbils.

Consells per a l’ús dels mòbils

Contracte per a l’ús del mòbil

EL CLUB DELS VALENTS

Programa a nivell de centre que es portarà a terme des de febrer a fi de curs en tots els cursos.
Seguint el conte de Begoña Ibarrola, EL CLUB DELS VALENTS, es treballa l'enfrontament positiu dels conflictes. Els conflictes són part inherent de les interaccions humnes. Es a dir, sempre que un grup de persones estan juntes hi ha conflictes. Però, estos conflictes no hi ha que considerar-los un problema, simplement hi ha que aprendre a gestionar-los i resoldre'ls d'una forma positiva. Els conflictes es converteixen en un problema, quan no es gestionen bé, i ocasionen problemes en la convivència.
Amb el suport del conte es pot ajudar als alumnes a aprendre a resoldre de forma dialògica els conflictes, sense utilitzar la força i tractant bé als companys. Així, al conte, els xiquets/es fan un club dels valents, on estan els xiquets/es que denúncien qualsevol agressió, i a més recolzen i defenen a la víctima. Quan parlem d'agressions, no sols són agressions físiques, sinò també, agressions verbals, deixar de costat a un company/a...
Si els alumnes que tendeixen a la millora de la convivència s'ajunten en el club dels valents, i fan un "escut d'amics" front als xiquets/es que tracten malament, evitaran que estos xiquets abusen de cap d'ells. Amb estes tasques es promou fer un canvi en els rols que s'atribueixen a les persones, es a dir, s'ha d'aconseguir que l'alumnat considere cobard a la persona que agredeix, i valent a la que utilitza estratègies adequades per a millorar la convivència.
A més, quan un xiquet/a agredeix, els Companys/es fan la cortina màgica, ignorant-lo fins que canvie la seua actitud. Quan l'agressor reconeix que ho fa mal, i canvie la seua conducta torna a formar part del club dels valents, i és integrat pels seus Companys/es. S'ha d'aconseguir que els xiquets/es tinguen clar que qui els vol els tracta bé. I que han de tractar bé als altres per a que els vulguen.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies