INFANTIL

Aquest cicle està format per 3 cursos i normalment tenen assignada una tutora que els acompanyarà durant tot aquest cicle.

Primerament vos detallarem algunes de les característiques més importants que acompanyen en estes edats als xiquets i xiquetes, per després passar a contar-vos quina és la pedagogia ens que ens basem per a poder adquirir els continguts que ens marca el currículum.

Logo Pio XII

En el cicle d’infantil treballen en una pedagogía activa en el que es respecta el desenvolupament individual de cada xiquet/a i presta especial atenció al autoconeixement i les habilitats socials tant important en estes edats.

Partim de la motivació innata del xiquet/a. L’aprenentatge es realitzarà de manera vivencial, amb materials i entorn que preparem dins les aules.

El procés d’aprenentatge és un procés que s’inicia dins de la propia persona com a resposta a una necessitat bàsica, biològica i no és un procés de condicionament exterior de fora cap a dins.

Els principis bàsics de la nostra metodologia es basen en el respete, l'autoregulació i facilitació del currículum i les assemblees.

El nostre treball està basat en els projectes, propostes i ambients de lliure circulació

En els projectes d’una manera lúdica i didàctica, els xiquets i xiquetes assoleixen procediments i actituds que es consideren fonamentals en el seu procés d’aprenentatge i a més a més és molt important que són els protagonistes del seu propi aprenentatge. El treball per projectes és un aprenentatge que no posa límits a la imaginació dels infants, i és capaç de partir dels coneixements previs, connectar amb els seus interessos i accedir a experiències que són significatives, de forma sistemàtica i amb una actitud científica. És una forma de fer que els motiva a descobrir. És una metodologia que involucra les famílies en tot allò que els xiquets/es duen a terme, compartint i gaudint dels processos cognitius, emocionals, intel·lectuals i socials.

En les propostes, permet als xiquets i xiquetes decidir, fer i avançar d’acord amb les pròpies possibilitats. Realitzar aprenentatges útils per a la vida i en elles els xiquets/es toquen, practiquen, parlen ... Les propostes estan basades en  el joc, la curiositat i la descoberta que respecten el ritme maduratiu, l’estil d’aprenentatge i els interessos peculiars dels xiquets/es.

En els ambients de lliure circulació, el fet que xiquets/es de 3, 4 i 5 anys comparteixin unes activitats i coincideixen en el temps i en l’espai fomenta actituds responsables, autonomia i aprenentatge entre iguals. Aprenen a conviure, a respectar-se i a treballar de manera cooperativa adoptant diferents rols segons les seues necessitats, dins un clima de concentració, serenitat i recerca, tenint en compte el caràcter lúdic de moltes de les propostes.

En els moments d’espais de treball i ambients, les ràtios baixen considerablement, ja que disposem dels mestre de suport i l’addicional dins aquesta dinàmica. Així, dels 25 xiquets/es que tenim dins el grup d’aula passem a 15 xiquets/es en els ambients. Aquest fet dóna més tranquil·litat al grup, permet més atenció per part de l’adult i una observació més eficaç.

En la metodología dels ambients, el xiquet/a és el protagonista del seu aprenentatge i constructor del propi coneixement. Ell viu i sent el que aprèn, el mestre acompanya en el procés d’aprenentatge des de l’observació, l’anàlisi i la intervenció. Una mirada d’ànims, rectificar un error com una part més del procés i com a oportunitat per créixer, prendre consciència dels seus avanços i del que li costa més, mostrar i fer partícips els altres dels nous descobriments i dels nous reptes... Tot això fa que el xiquet/a cresca i aprenen dins un clima de confiança i tranquil·litat.

A la nostra escola tenim 7 ambients: La caseta (joc simbòlic), Els trobadors (lectoescriptura), Pitagorín ( Matemàtiques manipulatives), Els genis (experiments), Els artistes (plàstica), Mans i peus ( sensorial) i  Fantasia (teatre).